SORTIDA 4.Canoves-Roca centella-El Vilar-Canoves

Photo ofSORTIDA 4.Canoves-Roca centella-El Vilar-Canoves Photo ofSORTIDA 4.Canoves-Roca centella-El Vilar-Canoves Photo ofSORTIDA 4.Canoves-Roca centella-El Vilar-Canoves

March 7, 2015
March 2015

near Cànoves i Samalús, Catalunya (España)

"Ruta dels Carboners"

Coincidint amb l'encesa de demà de la carbonera de Canoves i Samalus d'enguany s'ha fet una sortida per diferents indrets de la zona on es feien carbó en direcció a Rocacentella,tinc marcats amb waypoint unes quantes places,no totes,ja que no estaba segur del indret.

Pujada cap a Roca centella amb petit desnivell d'anar fent i visitant diferents places carboneres,amb l'explicació del Joan, ens hem fet tots una idea de com es vivía i treballava a començaments de segle a través del dia a dia dels carboners.
Al quilometre 2 aproximadament comença forta pujada denominada com la baixada del Ventura,un cop pasem aquest tros agafem una mica de pista i plà (fins ara a sigut tot corriol),pero en pocs metres ens endisem un altre cop al bosc i pasem tota la zona del Descàrrec,tornem a agafar pista ja casi bé fins a Rocacentella desde on gaudim de unes espectaculars vistes,esmorcem i comencem a baixar,primer travessant un bosc i despres ja per pista passant pel Vilar i més tard fins a Can Rec,desde on agafem(ja tard d'horari) per carretera l'ultim tram de la sortida.(A la altimetría que es mostra no es ben bé correcta ja que les dues punxes que surten de pujada i el esglaó de baixada no existeixen)

Sortida de dificultat mitjana,tot i que els nens l'han feta com uns valents.

Bona ruta i bona companyía.IBP92HKG

Segons IBPindex:

Distancia total: 16.674 Km mi / ft ?