Sort-Vilamur-Sort

January 14, 2023
January 2023

near Sort, Catalunya (España)

Itinerari molt bonic perquè discórrer per senders molt ben fressats, marcats i ombrívols, i, que es poden fer en qualsevol època de l'any, perquè les imatges del paisatge que s'ofereixen són molt boniques i les podem adaptar a cadascuna de les estacions.

Accés al punt d'inici: Sortida des de Lleida prendre direcció a Balaguer (C-12). Balaguer a la Pobla de Segur (C-13). La Pobla de Segur a Sort (N-260).

Itinerari:
L'itinerari s'inicia a la població de Sort, una vegada passat el pont de la N-260 que travessa la Noguera Pallaresa.

Ens dirigim cap el polígon industrial dels Salacons, trenquem a l'esquerra i seguim la pista que després es converteix en sender i que passa per la zona de la Planta. Arribem a la carretera N-260, en seguim un curt tram, i. abans d'arribar a la benzinera, ens desviem a l'esquerra i continuem pel sender que discórrer pels Vinyers, l'Alzinar, la Serreta, l'Alzinar del Minguet, el Rebollar, la Tremoleda, Feners de la Costa, passem el Barranc de Molintraver, i , després d'una llarga i feixuga ascensió, però, agraïda, arribem al bonic llogarret de Vilamur. El visitem, a l'entrada, trobem la font i el safareig, continuem cap a l'església de la Mare de Déu de Medina, per unbonic carrer porxat, després cap al bar, etc.

Reprenem la marxa, però, no podem continuar l'itinerari que voliem fer perquè hi havia un cartell a l'entrada de la pista que indicava “Batuda Senglar”, cosa que ens fa replantejar l'itinerari. Després d'una estona de debat, decidim retornar pel sender de l'anada, per això, desfem el camí, a l'arribar al tram on hi ha una taula de pic-nic, trobem un veí del poble, que molt amablement, ens informa d'un altre itinerari per tornar a Sort.

Després d'aquesta agraïda informació, tornem a desfer el tram de sender i a l'arribar a la pista que duu de Vilamur a Puiforniu, ens desviem a la dreta, la seguim, i, a l'altura de la zona de les Cometes, la deixem i seguim pel bonic sender amb marca groga, el qual, es una drecera de la pista, ens menarà al fons de la vall en el que hi trobem el Riu del Cantó i la cruïlla del sender que duu a Savarneda/Sort.
No travessem el riu, ens desviem a la dreta, seguim pel bonic sender amb marca groga que discórrer proper al curs del Riu Cantó, passant per les boniques rouredes de les Rouredes, Prats de Llavaners. Aquest sender, amb marca groga també es comparteix amb marca blanca/vermella (GR).

Desprès de trescar per aquest bonic, fressat, ombrívol i marcat sender
arribem a la cruïlla de la Savarneda/Sort, prenem direcció Sort, el sender discórrer entre les Vernedes i la Serreta, aquest, enllaça amb la pista que ve de les Vernedes, la qual, ens retornara al punt de la sortida, passant per la borda del Ritort, Ribera de Sort i Polígon Industrial els Salacons.

Nota: En el curt tram de sender que discórrer per la solana del Rebollar i el Solar del Jaio, fins el Torrent Baús, pot afectar a les persones que tinguin vertigen.