SORA - CASTELL DE DUOCASTELLA (CIRCULAR)

Photo ofSORA - CASTELL DE DUOCASTELLA (CIRCULAR) Photo ofSORA - CASTELL DE DUOCASTELLA (CIRCULAR) Photo ofSORA - CASTELL DE DUOCASTELLA (CIRCULAR)

February 19, 2020
February 2020

near Sora, Catalunya (España)

Caminada des de Sora que ens dura a visitar el castell de Boixader, Duocastella o Rocafiguera, segons el mapa o el lloc on ho consultem o tots tres a l'hora. Vegeu com a exemple a la Wikipèdia que segons les entrades CASTELL DE BOIXADER CASTELL DE DUOCASTELLA O DE ROCAFIGUERA reserva el primer per a la muntanya i el segon per al castell pròpiament dit. Val a dir que en la nostra visita no hi hem observat cap mena de construcció potser perquè la vista que hi ha, tot i la boira, és tant bona que no ens hem fixat en les traces de la construcció. A tenir en compte que durant tot l'itinerari no hi ha cap mena de marca tret d'algunes fites en punts de canvi de direcció encara que no en tots.

Per començar aparquem a l'entrada del poble i anem caminant en direcció a l'església que deixem a dalt a la nostra dreta. Al final del carrer hi ha un rètol amb indicació de la font del Rector que deixem també a la nostra dreta i seguim per la pista tot deixant el mas la Plaça a l'esquerra. Hi ha un punt en que deixem la pista per enfilar-nos per un camí que du a un camp. És millor anar fins al torrent i allà surt una pista a la dreta que ens dura al punt on hi ha marcat que retornem a la bona traça.

La pista va pujant i la seguim fins a veure uns terrers que s'enfilen cap a un mirador on hi ha una estelada de grans dimensions. Des d'aquest mirador tenim molt bona vista sobre el poble i la vall del Ter amb la serra de Bellmunt al fons.

Seguim més amunt del mirador, per la carena, fins a trobar una mista que seguim a la nostra esquerra i que es va a trobar amb la que seguíem i hem deixat per pujar a mirador. A la propera bifurcació hi ha una fita i girem a la dreta per enfilar-nos cap al castell. Un cop dalt a la nostra esquerra surt un corriol que baixa per unes pedres i que està equipat amb una cadena. Tot i l'equip no representa cap problema si s'està acostumat a caminar per la muntanya.

Pasada la cadena només ens cal enfilar-nos per una camí carener que tot i que està una mica desdibuixat no presenta cap pèrdua perquè té estimball a banda i banda. La vista des d'aquest punt encara millora la d'abans i a més la boira s'ha anat esvaint. Ara només ens cal anar desfent el camí primer per la cadena i després fins a la fita de la pista de baix.

Girem ara a la dreta i continuem fins a trobar una altra fita ara a la nostra esquerra i que és l'inici d'un corriol que davalla ràpidament fins a un pla on comença una pista de desemboscar i que ens du fins a un terrer o a la nostra dreta i dalt del marge del camp que tenim a sobre hi ha una altra fita que per un petit tram de corriol ens du a la pista que ens ha de baixar per sota del mas Boixader fins al trencall del mas ROCAFIGUERA.

Paga la pena d'anar fins aquest darrer mas perquè hi ha una sèrie d'arbres monumentals i entre ells una sequoia que diuen te 5 metres de diàmetre i 35 d'alçada. Retornats al camí seguim per la pista i al primer trencall en Y agafem la pista de la dreta. Baixem fins al rierol i el travessem.

Des d'aquí passem per diversos llosc anomenats Quintans de Vila-solana, Quintans de Terradelles Quintans del Molí de Sota i Quintanada del Veïnat de Sora i que m'ha calgut buscar al diccionari la paraula . Seguirem la pista, sempre en direcció a Sora i ja només ens restarà una petita pujada per assolir el punt on hem aparcat el cotxe.