Soohaa/spinaas/laatun/kootekoomeh/آبشار لاتون/سوها/کوته کومه

Photo ofSoohaa/spinaas/laatun/kootekoomeh/آبشار لاتون/سوها/کوته کومه Photo ofSoohaa/spinaas/laatun/kootekoomeh/آبشار لاتون/سوها/کوته کومه Photo ofSoohaa/spinaas/laatun/kootekoomeh/آبشار لاتون/سوها/کوته کومه

May 21, 2016
May 2016

near Sūhā, Ardabīl (Iran)

30اردیبهشت 95 از تهران با هواپیما به سمت اردبیل راهی شدیم و پس از صرف نهار در کبابی قربان، با تاکسی به سمت روستای سوها و دریاچه سوها حرکت کردیم و مسیر پیاده روی از آن جا آغاز شد و به سمت قله اسپیناس پیش رفتیم و شانسی که داشتیم این بود که روز اول حرکت بارون نیومد چون باد شدیدی در نزدیکی قله می وزید.
به دلیل شدت خییلی زیاد باد تا حدود 200 متری قله پیش رفتیم و با دور زدن قله به پیشروی ادامه دادیم و بعد از 8.8 کیلومتر از دریاچه سوها، چادر زدیم و از 12 شب بارون شروع شد و تا شب روز بعد ادامه پیدا کرد و ادامه مسیر به علت بارش شدید باران سخت تر شد ( به گفته محلی ها باران این محل از برف هم بدتر است پس دست کم نگیرید).
پس از صرف نهار با دوغ محلی در کلبه ای در نزدیکی آبشار لاتون، به پیشروی ادامه دادیم تا به کافه خشنود رسیدیم . در اصل مسیری که ما طی کردیم همان مسیری بود که عمو خشنود با یه گروه دیگه چند سال پیش رفته بودند البته باید بگم که اگه هوا بارونی باشه طی کردن این مسیر خیلی سخت میشه !!! صبح روز بعد به سمت روستای کوته کومه حرکت کردیم و در آن جا به مبلغ ناچیزی از آب گرم محلی آن جا استفاده کردیم و بعد به سمت آستارا راهی شدیم.
در نهایت برنامه 2 شب و 3 روز به طول انجامید.
اگر میخواید اینجا برید حتما به عمو خشنود یه سر بزنید خیلی هوای ما رو داشت و راهنماییمون کرد.