Solsona - Travessar el Pont de la Frau i tornada a Solsona

Photo ofSolsona - Travessar el Pont de la Frau i tornada a Solsona Photo ofSolsona - Travessar el Pont de la Frau i tornada a Solsona Photo ofSolsona - Travessar el Pont de la Frau i tornada a Solsona

October 17, 2023
October 2023

•   5 2 Reviews

near Solsona, Catalunya (España)

Una caminada d'unes dues hores, i uns vuit km. aproximadament (depèn del punt de sortida i arribada de la ruta), també cal dir que he pujat per un costat del Pont de La Frau i he baixat per l'altre (sí, avui he estat una mica més atrevit).

Des de la Plaça Major, comencem la caminada baixant cap al portal del pont, fent una petita parada a la plaça de la catedral i fer alguna foto. Seguim cap a l'esquerra, anem direcció a l'Oficina de Turisme, i travessem la carretera C-26 per seguir cap al pont que uneix la Riera d'Almoneda i el Riu Negre.

Seguim la caminada per anar passant pel Camí de la Font del Corb i seguir caminant per la llera del riu.

Hi ha molts punts bonics per poder gaudir-ne, la nostra dreta del camí trobem la Xemeneia de la Bòbila de la Font del Corb i la Font del Corb.

Després de la pluja d'ahir, trobem bastants punts amb aigua entollada, la caminada és especialment més maca per les pluges que van caure, un camí sense pols i vegetació esvelta.

Arribat a on és ajunten la Rasa de Cirera i la Rasa de la (dreta), anem cap a l'esquerra, seguint el camí de la Rasa de Cirera.

Avui semblava que plovia fulles dels arbres, amb uns tons entre groc i marro, i feia que fos encantador.

Amb trobat les restes d'una canalització d'aigua del Pont de la frau, a prop del camí i abans d'arribar al mateix pont.

Pont de l'Afrau,
- DESCRIPCIÓ

- HISTÒRIA

REFERÈNCIES
- https://ca.wikipedia.org/wiki/Pont_de_la_Frau

Avui he sigut imprudent (o no), he passat el pont, i baixat per l'altra banda per retornar al corriol de sota el pont, anem baixant per un camí força erosionat, a nan a la dreta, en el sentit de l'arribada d'aquest costat del pont. Més avall, baixant trobarem un corriol a la dreta, que surt al camí per a on amb vingut, seguidament cal anar a l'esquerra per fer el mateix camí a la inversa fins a arribar el punt d'inici de la caminada.

Fi de la caminada!!

Inici de la caminada

Portal del Pont i a l'esquerra

Passant el portal del pont anem a l'esquerra, fins a l'oficina de Turisme i passar la carretera de Bassella, per anar cap al pont de Cal Butè.

Travessar la carretera C-26

Travessar la carretera C-26 per anar al pont de Cal Butè.

A la dreta

Passem el pont i seguim per anar al camí de la Font del Corb.

PictographPark Altitude 2,180 ft

Parc infantil

Parc infantil del carrer Font del Corb.

PictographPavement ends Altitude 2,178 ft

Rectes

Continuem rectes, ara comence el camí sense asfalt. A la nostra dreta del camí, hi ha la Ximena de la Bòbila de la Font del Corb.

Font del Corb.

Font del Corb, després de la pluja d'ahir, el recorregut està una mica moll.

Corriol a la dreta

Tolls d'aigua

Després de la pluja d'ahir, trobem bastants punts amb aigua entollada.

A l'esquerra del camí

Anem cap a l'esquerra, seguint el camí de la Rasa de Cirera, avui semblava que plovia fulles dels arbres, amb uns tons entre groc i marro, i feia que fos encantador.

PictographBridge Altitude 2,343 ft

Pont de la Frau des de baix.

Pont de la Frau des de baix. - DESCRIPCIÓ Pont de la Frau, destacat aqüeducte, avui en desús. Està format per 6 grans i altes arcades, dues d'aquestes són de punt rodó i la resta són d'arc apuntat i un xic més reduïts. - HISTÒRIA A l'antiga conducció d'aigües des de la Mare de la Font (de la qual resta un Pont, el pont dels Frares) obra probablement del tombant del segle xiii-XIV. El nivell de l'aigua no era suficient i la instal·lació s'havia fet vella. El bisbe Lassala donà les aigües de la Font de Lladurs, que li pertanyia, i s'inicià aleshores (entre el 1776 i 1779) una obra admirable, a base de canals de pedra i els corresponents aqüeductes, entre els quals es destaca el de la Frau. Anomenat així pel lloc on està situat, consta de 6 arcades; la central d'uns 35 metres d'alçada i uns 14 metres de llum, tot fet amb pedra picada i d'1,60 m d'ample al cim. Per fer aquestes obres l'ajuntament rebia préstecs particulars.[ REFERÈNCIES - https://ca.wikipedia.org/wiki/Pont_de_la_Frau

A l'esquerra

Anem a l'esquerra, passem la Rasa de Cirera seguin per el corriol fins arribar al camí pla.

Anem a la dreta

Anem a la dreta.

Photo ofCanalització d'aigua del pont de la frau. Photo ofCanalització d'aigua del pont de la frau. Photo ofCanalització d'aigua del pont de la frau.

Canalització d'aigua del pont de la frau.

PictographBridge Altitude 2,445 ft

Pont de la Frau des de dalt.

Pont de la Frau des de dalt. Avui he sigut imprudent (o no), he passat el pont, i baixat per l'altra banda i retornar al corriol de sota el pont.

Photo ofA la dreta, baixem per un camí força erosionat. Photo ofA la dreta, baixem per un camí força erosionat. Photo ofA la dreta, baixem per un camí força erosionat.

A la dreta, baixem per un camí força erosionat.

Baixem per un camí força erosionat, a nan a a la dreta, en el sentit de l'arribada d'aquest costat del pont. Baixant trobarem un corriol a la dreta, que surt al camí per a on amb vingut, seguidament cal anar a l'esquerra per fer el mateix a la inversa, i arribar el punt d'inici de la caminada.

Fi de la caminada

Amb acabat aquesta caminada!

• Photo of dofepe
    dofepe Jan 13, 2024

Molt bona ruta, la pròxima al Pont de la Frau, veré sí també soc capaç de passar per damunt.
    Gràcies!

• Photo of Joan i Dolors
    Joan i Dolors Jan 13, 2024

Segur que sí, però passa amb seguretat i amb confiança, devant de dubte el consell es no fer-ho.
    Gràcies per la teva valoració!

• Photo of Caminatasalas8
    Caminatasalas8 May 20, 2024

Otra buena ruta por Solsona - Travessar el Pont de la Frau, que es espectacular y muy visual.
    Ya estoy conociendo un poco más y mejor Solsona ;-))
    Un abrazo, amigos.

• Photo of Joan i Dolors
    Joan i Dolors Jun 9, 2024

Muchas gracias Caminatasalas8 por tu comentario y valoración.