Photo ofSolsona - Roca del Rei Lleó, Sant Bartomeu, l'Era de les Bruixes i per Rotgers a Solsona Photo ofSolsona - Roca del Rei Lleó, Sant Bartomeu, l'Era de les Bruixes i per Rotgers a Solsona Photo ofSolsona - Roca del Rei Lleó, Sant Bartomeu, l'Era de les Bruixes i per Rotgers a Solsona

September 19, 2023
September 2023

•   5 2 Reviews

near Solsona, Catalunya (España)

Sortida de Solsona des de la Plaça del Camp, anem a buscar el Camí de la Creu passant pel costat del Camp del Serra, enfilem cap a la Creu Blanca, així que anem arribant, en la corba a esquerra, hi ha un petit corriol a la dreta que surt al pla.

Un cop a dalt, cal seguir altre camí enfront mateix des d'on arribem, és altre camí, corriol que sortirà al Carrer de la Font del Corb, passant per les ruïnes de la Cabana de la Vinya de Cal Bodegó.

Un cop amb passat el Riu Negre, anem a l'esquerra fins al moment d'anar a l'esquerra, direcció al càmping passant per la vora Cal Vall-llonga a l'esquerra i Call Llera a la dreta, més endavant trobem Mas Blanc i Cabana Blanca per ja acabar d'arribar a la carretera davant el càmping.

Seguim per anar a la Roca del Rei Lleó, anem pel lateral del càmping entre la Rasa de Rotgers i el càmping, tot recte fins a arribar a una cruïlla i anem a la dreta per anar fent costa, un cop al planell a la dreta hi ha un camp, es pot passar per la vora esquerra fins al final d'aquest. Ja estem a la Roca del Rei Lleó.

Seguim des d'on amb entrat al camp per anar fent camí amunt, tot recte fins que puguem anar a la dreta, anem a la dreta poc més d'un centenar de metres per tornar a trencar a la dreta, per aquest camí anirem fins a Cal Marsol; ara estan en obres. Cal comentar que he vist un sender a l'esquerra i he volgut aventurar-me, i he sortit al planell de roca que hi ha a l'altura de Cal Marsol.

Una mica més amunt del camí, a pocs metres de la casa a l'esquerra hi ha un corriol que va a davant mateix de la Cova de Sant Bartomeu, un punt per gaudir-ne una bona estona, amb unes vistes fantàstiques.
HISTORIA:

- https://espeleoworld.com/c/cova-de-sant-bartomeu

Iniciem el camí cap a l'Era de les Bruixes, seguint el Serrat de Sant Bartomeu per un corriol de la part contrària segons amb arribat, caldrà anar baixant fins a trobar el camí i anar cap a l'esquerra per seguir "recte" cap a l'Era de les Bruixes (cap al nord), arribem al KM 7,25 aproximadament, ens quedaria a la dreta. Un cop allà tornem a tindre unes vistes fantàstiques, des d'on veiem Els Plants, Sant-miquel, Monegal en la distància.

MOLT INTERESSANT:

El camí de tornada és en el mateix punt en què amb arribat a l'Era de les Bruixes, anem direcció a Rotgers (és a dir, continuant fent el camí que amb fet per arribar).

Anem baixant entre el Serrat Alt i el Serrat de Rotgers, fins a veure la casa i granja de Rotgers, a la pròxima cruïlla anem a l'esquerra, anem pel camí de sota. En el KM 8,90 hi ha confusió per a on anar, jo he anat vorejant el camp de l'esquerra per a la par baixa, fins a veure una basa d'aigua de la Rasa de Rotgers, l'he passat amb alguna petita dificultat, ja que no hi han un pas determinat per anar a buscar el camí que es veu des del tros. (En altre moment miraré de trobar un corriol per poder fer camí més bé.)

Aquest camí va pel bosc el Pinar, i és o era per anar fins al tros, el Taronger, el Marge, Camp Alt o al Campet, al final del camí arribem a sota mateix de la roca del Rei Lleó, ja anem a l'esquerra passant per la casa de tros dels Olives, Can Mascaro, Centre Tecnològic de Catalunya per sortir a la carretera asfaltada LV-4241.

Seguim el camí de retorn passant pel lateral del carril bici, fins advent passat Cal Grill, una mica més endavant i a ben passat la intersecció de Cal Llarg, cal passar la carretera per anar per un corriol que surt a la carretera de Cal Meix, uns metres més avall a l'esquerra hi ha un corriol que passa per la Rasa de Cal Grill, i surt al Carrer de la Font del Corb.

Des d'aquest punt ja acabem de fer la tornada de la caminada d'avui, passant per la font del Corb, el parc infantil, i anar a buscar el pont, per passar per Cal Casalets, Camp del Serra i la Plaça del Camp.

Final de la caminada!

Inici Caminada

Comença la caminada a la Plaça del Camp, anem direcció al Camí de la Creu Blanca.

Corriol a la dreta

Arribem a la Creu Blanca, passem per un curt corriol per fer el cim i poder seguir per altre camí tot recte per sortir al camí de la Font del Corb.

Photo ofArribant al Camí de la Font del Corb Photo ofArribant al Camí de la Font del Corb Photo ofArribant al Camí de la Font del Corb

Arribant al Camí de la Font del Corb

Passem el Riu Negre i arribem al Camí de la Font del Corb, per seguir la caminada a l'esquerra.

Intersecció a esquerra

Anem a la dreta, i seguim direcció al càmping, passant per Can Vall-llonga a l'esquerra i Cal Llera a la dreta, ja més amunt, trobem Mas Blanc i Cabana Blanca.

Vistes al càmping

Travessem la carretera, i anem entre la Rasa de Rotgers i el lateral del càmping fins a trobar una cruïlla i anem a la dreta per seguir el camí fins a dalt el planell.

Roca del Rei Lleó

Roca del Rei Lleó sobre el càmping, unes vistes panoràmiques espectaculars. Per arribar en aquest punt hem de passar vorejant un tros.

Camí a la dreta

Trenquem a dreta, entrem en una zona en què una bona part del camí és de pedra.

Intersecció a dreta

Altre cop a la dreta per anar cap a Cal Marsol, és un camí amb molta pinassa i planer, a vans d'arribar al camí final, ver un sender a l'esquerra, i m'atreveixo a explorar-lo, he sortit en el planell que hi ha davant mateix de Cal Marsol.

Cal Marsol

En aquest punt i una mica més amunt es troba a l'esquerra un corriol que doner a Sant Bartomeu

Corriol a la esquerra

Seguint el corriol a l'esquerra anirem a espetegar davant mateix de la Cova de Sant Bartomeu.

PictographCave Altitude 2,835 ft

Cova de Sant Bartomeu

Cova de Sant Bartomeu. HISTORIA: Es tracta d'un forat sota un bloc de roca gresosa que s'ha acabat d'obrir i reforçat artificialment per l'home. Fou excavada per Mossèn Serra Vilaró, trobant material arqueològic del Neolític, actualment al Museu Diocesà de Solsona. Comencem a baixar del Serrat de Sant Bartomeu per anar a l'Era de les Bruixes.

La Era de les Bruixes

Amb passat el Serrat Alt, fins a arribar. Aquest lloc hi ha un encant especial, unes vistes úniques de les masies i naus de granges. Els Plans. Santmiquel. Monegal. MOLT INTERESSANT: https://spivakmichael.wordpress.com/2019/08/16/historia-explicada-de-lera-de-les-dones/

Camí tornada

Iniciem el camí de tornada a Solsona per Rotgers,

A esquerra

Anem per sota mateix de Rotgers

Panoràmica de Rotgers

En aquest punt ja no és troba el camí, he hagut d'anar mirant opcions per poder seguir la caminada prevista, improvisant per a on pogué tornar al camí...

Basa d'aigua

Basa d'aigua de la Rasa de Rotgers, el camí es veu a l'altre costat, i no té un pas com cal. En altre moment miraré de trobar un corriol per fer camí més bé. Aquest camí passa pel bosc el Pinar, i és o era per anar fins al tros, el Taronger, el Marge, Camp Alt o al Campet...

Intersecció a dreta

Arribem a un punt de pas, des del que haurem passat abans en el camí d'anada, veiem la Roca del Rei Lleó hadal mateix. Ens trobem, ven a prop la casa Tros dels Olivers, ja més avall el Centre Tecnològic de Catalunya per arribar a la carretera LV-4241

Photo ofArribem a la carretera, anem per el carril lateral Photo ofArribem a la carretera, anem per el carril lateral Photo ofArribem a la carretera, anem per el carril lateral

Arribem a la carretera, anem per el carril lateral

Arribem a la carretera, anem pel carril lateral, passem davant de Cal Grill...

Creuar la carretera

Cal travessar la carretera per anar a passar per un curt corriol davant mateix.

Rasa de Cal Grill

Aquí baixarem per un curt camí passant per la Rasa de Cal Grill, tot seguit arribem al Camí del Corb.

Font del Corb

Fantàstic per fer un petit descans, per seguir el camí, passo el pont que va a la Cabana del Hort dels Daveses, i torno a travessar el Riu Negre una mica més endavant.

PictographPark Altitude 2,176 ft

Parc infantil

Creuar a esquerra

Travessar el pont per passar per Cal Casalets.

Final de la caminada

Final de la caminada!!

• Photo of dofepe
    dofepe Jan 19, 2024

Molt bona caminada, no coneixia l'era de les bruixes. Molt bones vistes
    Gràcies

• Photo of Joan i Dolors
    Joan i Dolors Jan 19, 2024

Sí, està molt bé
    Salut i caminades!

• Photo of Caminatasalas8
    Caminatasalas8 May 16, 2024

Buena ruta urbana por Solsona, Roca del Rei Lleó, Sant Bartomeu, l'Era de les Bruixes i per Rotgers a Solsona que compartes con una detallada descripción de los puntos de interés con fotografías de calidad.
    La verdad es que estoy conociendo Solsona caminando a vuestro lado.
    Un abrazo, amigos.

• Photo of Joan i Dolors
    Joan i Dolors Jun 9, 2024

Muchas gracias Caminatasalas8 por tu completo comentario y valoración.