Photo ofSOLDEU - REFUGI CABANA SORDA I ESTANYS - VALL D'INCLES - SOLDEU (Soldeu/Tarter, Parròquia de Canillo, Andorra) Photo ofSOLDEU - REFUGI CABANA SORDA I ESTANYS - VALL D'INCLES - SOLDEU (Soldeu/Tarter, Parròquia de Canillo, Andorra) Photo ofSOLDEU - REFUGI CABANA SORDA I ESTANYS - VALL D'INCLES - SOLDEU (Soldeu/Tarter, Parròquia de Canillo, Andorra)

2069
August 17, 2021
August 2021

near Soldeu, Canillo (Andorra)

■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
SOLDEU - CAMÍ DEL BOSC D'INCLES - PONT DEL LLARG - REFUGI CABANA SORDA I ESTANY - ESTANY I BASSA D'ANRODAT - CAMÍ DE FONTARGENT - VALL D'INCLES I CAMÍ DE L'OBAC D'INCLES - SOLDEU
(dimarts, 17 agost 2021)
UBICACIÓ: Soldeu/Tarter, Parròquia de Canillo, Andorra

■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
Aquesta ruta és una circular en forma de vuit. La contrada és espectacular; tota ella. Tresc amb un cert nivell d'exigència física, però sense cap dificultat rellevant. Les panoràmiques són espaterrants, tant de pujada com de baixada. Satisfacció garantida.

ℹ️ Lost in translation? 🇪🇺🇬🇧 ... and more
Open page with Google Chrome and activate the auto translator in the language of your choice.
Abrir la pàgina con Google Chrome y activar el traductor en la lengua de preferencia.

ℹ️ Aclariment 1
Trobaràs més detalls d'aquest tresc (relat genèric de la contrada, llocs d'interès, bibliografia, webgrafia, imatges, etc.) al bloc d'esporqueret: esporqueret.net

ℹ️ Aclariment 2
Cal tenir present que a Andorra no funciona el roaming EU. És recomanable baixar i preparar les rutes des de casa (amb bon senyal wifi). Així ho explica "ajuda wikiloc": Com seguir una ruta Offline? (25 novembre 2020).

DADES - DATOS - DATA
➡️ Aproximació
◼︎ Punt de trobada (inici del tresc)
Soldeu - Oficina de Turisme
◼︎ Finalització

➡️ Avituallament
La ruta es va programar com una matinal. Tanmateix, és un xic llarga i és aconsellable programar-la per a una jornada sencera i fer el mos de migdia pel camí, ja sigui a l'estany de la Cabana Sorda o, més endavant, prop de l'estany d'Anrodat. Recomanable portar aigua en abundància i pícnic.

◼︎ Hotel Soldeu Maistre
Allotjats a l'hotel Soldeu Maistre (preu raonable a l'estiu). Aquest és un hotel familiar; lluny del soroll de l'Andorra central! Es pot esmorzar des de les 7.30 h i és generós. Es pot demanar un entrepà o pícnic a l'hotel, si es considera oportú. El servei és d'allò més agradable també. Això vol dir que es pot iniciar la ruta pels volts de les 8.00 h, quan el sol encara és un xic clement. L'hotel està convenientment situat just al carrer del costat de l'Oficina d'Informació de Soldeu.

➡️ Senyalització
Aquesta ruta és una variant de proposta personal i, per tant, no ofereix una senyalització específica. Així i tot hi ha marques grogues i també alguns senyals verticals orientadors. L'objectiu era fer un tresc circular partint des de la mateixa Oficina d'Informació (Soldeu), arribant al refugi de la Cabana Sorda i l'estany que porta el mateix nom; visitar també l'estany d'Anrodat, iniciar el descens i, pel sender de Fontargent, arribar a la Vall d'Incles. Un cop a la Vall d'Incles, pel Camí de l'obac d'Incles, arribar a Soldeu per un curt tram de carretera (CG-2).

TRAM A TRAM
➡️ Itinerari
Soldeu (Oficina de Turisme) - Camí del bosc d'Incles - Pont del Llarg - Carretera de Vall d'Incles - Sender al Refugi de la Cabana Sorda - Estany i refugi de la Cabana Sorda - Estany i bassa d'Anrodat - Sender de Fontargent - Vall d'Incles - Camí de l'obac de Vall d'incles - CG-2 - Soldeu

◼︎ Acompanyats
Trescar és una teràpia excel·lent.
Avui érem Assumpta i EsPorqueret.

➡️ TRAM 1
Soldeu (Oficina de Turisme / Hotel Soldeu Maistre) - Camí del bosc d'Incles - Pont del Llarg - Carretera de Vall d'Incles - Sender al Refugi de la Cabana Sorda - Estany i refugi de la Cabana Sorda

Des de l'Oficina d'Informació cal enfilar el carrer amunt, pel costat de l'hotel Soldeu Maistre. Es pugen unes escales i es veu, de seguida, una font. Continuem pel carrer de sobre de la font (carrer de la Solana) fins al penúltim edifici on, a mà esquerra, per camí ben empedrat, pujarem fins a arribar al corriol (senyal de GR) i seguir-lo a mà esquerra. Estem en el camí del bosc d'Incles. Aquest corriol i pista porta al Camí de l'obac d'Incles. Arribats aquí, cal girar a mà esquerra fins a una casa (a uns 100 m) i passar per darrere de la casa per travessar el riu pel Pont del Llarg i anar a parar a la carretera. Caminar, a mà esquerra, uns 100 m de carretera i, a mà dreta es troba -visible- el sender que s'enfila cap al refugi (senyal vertical). El sender de pujada, molt popular, no té pèrdua possible. És una ascensió que la fan famílies senceres. L'estany i refugi de la Cabana Sorda són allà dalt per gaudir-los.

➡️ TRAM 2
Estany i refugi de la Cabana Sorda - Estany i bassa d'Anrodat

Un cop fet un descans, admirat i fetes les fotos de rigor de l'entorn, un corriol poc fressat amb marques grogues i algunes fites de pedres ens dirigeix, per camí quasi horitzontal, a l'estany d'Anrodat. Durant tot aquest trajecte es pot gaudir d'unes panoràmiques fora mida. Després d'un mos reparador es baixa per corriol en direcció a la vall d'Incles. Un centenar de metres més avall, es passa pel costat de la bassa d'Anrodat.

➡️ TRAM 3

A partir d'aquest indret, la baixada a la vall és d'una certa verticalitat; bastons llargs i cura i, en poca estona, s'arriba al corriol que baixa de l'estany de Fontargent (pel coll d'Incles o Fontargent). Seguim per aquest corriol (Camí del port d'Incles o de Fontargent), a mà esquerra, fins a arribar a la vall d'Incles, travessar el riu pel pont de pedra i continuar pel Camí de l'obac d'Incles fins a l'inici de la vall. Es travessa un aparcament i, ara per la carretera general (CG-2), es fan els 400 m que resten per arribar a l'Oficina d'Informació.