Soldeu, Clot de l’Ós, Refugi Siscaró, estany Siscaró

Photo ofSoldeu, Clot de l’Ós, Refugi Siscaró, estany Siscaró Photo ofSoldeu, Clot de l’Ós, Refugi Siscaró, estany Siscaró Photo ofSoldeu, Clot de l’Ós, Refugi Siscaró, estany Siscaró

August 21, 2021
August 2021

near Soldeu, Canillo (Andorra)

(Click, in my web, on the flag above to have the translation in your Language) (Canillo) Ruta 1372 el 15/08/2021; 14 km; +670 -670; 6,5 hores. Excursió organitzada amb el següent itinerari: Soldeu, Clot de l’Ós, Refugi Siscaró, estany Siscaró. Participants: Josep C, Vinyet, Anna G i Miquel. Tipus de sortida: anada i tornada al mateix punt; Dificultat: moderada. IBP: 95.

FA ANYS: L’any 1959 es va descobrir l’esquelet més antic trobat a Andorra.

Comencem dins de Soldeu, un poble no gaire antic dins d’un país en que, al neolític, només hi havia petits grups de gent vivint en coves. L’any 1959 es va descobrir l'esquelet més antic trobat a Andorra. Es tractava d'una persona que va viure fa uns 4000 anys i que va ser localitzada a la Balma de la Margineda, on també es van trobar puntes de fletxa, objectes d'os, comptes de collarets i fragments de ceràmica.

Pugem pels carrers i passem pel darrera de l’església de Sant Bartomeu de Soldeu. Antigament era una capella privada de la Casa Molines, que durant segles ha estat una de les cases pairals de major riquesa i prestigi de la parròquia. Al seu interior destaca el retaule que presideix l’altar, que data del segle XVI i que és un dels pocs retaules d’estil renaixentista que hi ha a Andorra.

A l’església hi ha un atri cobert ample, com és habitual a les esglésies de les valls andorranes; la pluja, la neu i el temps demanen disposar d’un lloc d’aixopluc per la gent que anava a missa. Però l’origen de l’atri prové de l’espai situat davant els primitius temples cristians, destinat als catecúmens i als penitents.

Aviat trobem les escales que s’enfilen per anar a buscar la ruta que avui hem de fer i que s’anirà enfilant a nord pels vessants del Serrat de l’Orri. Aquesta excursió no és recomanable per persones que... ...

Go to the web www.eoliumtrek.cat