Sokullupınar Yedigöller

July 15, 2019
July 2019

near Emmi Yaylası, Niğde (Türkiye)

Orta Toroslar'ın görkemli zirveleriyle bezeli Aladağlar'ın saklı cenneti Yedigöller platosu. Ortalama 3100 mt rakımı ile ulaşılması zor ama insan iyi ki gelmişim diyor. İrili ufaklı göller, ihtişamlı zirveler ve muhteşem manzara görmeye değer. Yolculuk Sokullupınar kamp alanında başlıyor. 17 kg kamp yükümle başlıyorum yürümeye.Kapı denilen bölgeye kadar zorlayıcı bir eğim yok ama kapıdan sonra eğim artmaya başlıyor. Vadi tabanından değil de sol taraftaki tepe çıkıldıktan sonra tatlı eğimde bir süre yüründükten sonra artık Çelikbuyduran kamp alanına doğru eğim artıyor ve yüksek irtifa kendini hissettirmeye başlıyor. Çelikbuyduran pınarı ve hemen yukarısındaki kamp alanında kısa bir mola ve yola devam. Artık Çelikbuyduran geçidine az kaldı. Yaklaşık 150 mt irtifa kazandıktan sonra Çelikbuyduran geçidindeyim. Manzara harika. Arkamda Karayalak boğazı, önümde Yedigöller platosu. Artık iniş zamanı. Tatlı ve çok yorucu olmayan bir eğimde alçalıyorum ve Yedigöllerdeyim. Burası gerçekten inanılmaz güzellikte bir yer.