SÖKE (LATMOS) Söğütözü - Karakaya Yürüyüşü

Photo ofSÖKE (LATMOS) Söğütözü - Karakaya Yürüyüşü Photo ofSÖKE (LATMOS) Söğütözü - Karakaya Yürüyüşü Photo ofSÖKE (LATMOS) Söğütözü - Karakaya Yürüyüşü

March 18, 2013
March 2013

near İsliler, Aydın (Türkiye Cumhuriyeti)

Bu gün Söke - Latmos Dağlarında kaya resimlerini görmeye gidiyoruz. Heyecanlıyız. Bu etkinliği Kuşadası Ada Dağcılık ve Doğa Sporları Grubu ile Didimli Doğa Yürüyüşçüleri Grubu birlikte düzenlediler. 3 araçlık kalabalık bir grubuz. Hava güneşli, soğuk fakat zaman ilerledikçe ısınıyor.
Beşparmak Dağlarının klasik zemin yapısında, keskin kenarları olmayan yuvarlak şekilli büyük kaya kütleleri arasında, bazan geniş çimenlikleri bazan da ancak ayakkabılarımızın sığabildiği dar aralıkları takip eden patikalarda, 50 metre sonra bir kayayı dönünce karşımıza ne çıkabileceğini kestiremeden, kaya resimlerine odaklanmış ilerliyoruz. 2 kez geçit vermeyen labirentlerden geri dönmek zorunda kaldık. Fakat rehberimiz Mustafa Diniz Hocamız çok serinkanlı,kısa zamanda yeni çıkışlar bulabiliyor. Nihayet hedefimize ulaşıyoruz.
Alman Arkeolog Dr. Anneliese Peschlow, 1993 yılında bu bölgeye geliyor. Karakaya köyünün Kovanalan mevkiinde kaya resimlerini ararken keçilerini güden lastik pabuçlu ve şalvarlı küçük bir köylü kızına raslıyor ve onunla sohbet ediyor. Jale Pınar kızımız Peschlow'un ne aradığını öğrenince onu bir mağaradaki çizgili duvar resimlerine götürüyor. Peschlow 1994 yılında tekrar Karakaya köyüne geldiği zaman küçük çoban kızımız ona bütün bölgede bir yıldır arayarak tesbit ettiği 12 ayrı noktadaki kırmızı çizgili duvar resimlerini gösteriyor. Jale ile Peschlow'un bu şekilde başlayan arkadaşlığı yıllarca sürüyor.
1999 yılına kadar Bayan Peschlow her geldiğinde Jale'lerin evinde misafir oluyor ve arayışlarına devam ediyor.
Bu resimler prehistorik dönemde (günümüzden 8000 yıl önce) yaşamış insanların kaya duvarlarına çizdiği kırmızı çizgili resimlerdir. Peschlow bu konuda kitaplar ve makaleler yazıyor. Bölgemizi bütün dünyaya tanıtıyor.
Peschlow, insan figürü çiftler ve grublar halindeki bu betimlemeleri; bereketlilik, ilkbahar törenleri, geçiş ritüelleri veya düğünler olarak yorumlamaktadır.
Peschlow Berlin Alman Arkeoloji Enstitüsü üyesi ve Kuşadası Eko Sistemi Koruma ve Doğa Sevenler Derneği (EKODOSD) onursal üyesidir.
Evlenerek Söke'ye yerleşen ve 2 çocuklu bir ailesi olan Jale ile Peschlow'un 13 yıl aradan sonra 2012 yılında Söke'de duygusal buluşmasını ve onların hikayesini sosyal medyadan öğrenmiştim.
Beşparmak Dağlarında son yıllarda madencilik işletmelerinin sayısı giderek artmakta ve bu güzelim dağlarımız beyaz bir toz tabakası ile kaplanmaktadır.
Beşparmak Dağlarımızın dünya turizmine açılmasını ümit ederken, sayıları giderek artmakta olan madencilik işletmelerine açılması ne kadar üzüntü verici.
Doğa ve tarih dolu bir pazar geçirdik. Ada Dağcılık ve Doğa Sporları Grubu ve Didimli Yürüyüşçüler Grubu katılımcılarına ve özellikle Mustafa Diniz Hocamıza çok teşekkür ediyorum.
Bu yürüyüşe ait fotoğraflar ve daha fazlası için;

http//www.facebook.com/metin.kurt.756/photos

uzantılarına gidiniz.
Doğada Kalalım ve Sağlıklı Olalım.

Kaya Resimleri

17-MAR-13 13:47:25

• Photo of GökKhaN
    GökKhaN Nov 24, 2014

ekodosd ekibi ile tam anlamı ile yapılabilinecek bir tur.

• Photo of merveduru
    merveduru Mar 25, 2023

Merhaba, yalnızca tarih öncesi kaya resimlerine en yakın nasıl bir rotadan yürümemiz gerekiyor acaba ☺️🌿

• Photo of metin kurt
    metin kurt Mar 25, 2023

Merhaba merveduru, ben sadece bir katılımcı idim. Bölgede birçok noktada kaya resimlerinin bulunduğunu biliyorum,ama, sizleri yönlendirecek detaylı bilgi sahibi değilim.
    Bu konuda WIKILOC üzerinden daha derin incelemeler yapmalısınız.
    Doğada Kalalım Sağlıklı Olalım.

• vedat gök Jan 23, 2024

Hocam merhabalar ben ve bir arkadaşım bu rotayı yürümek istiyoruz acaba bize tavsiye vereceginiz birsey var mi?

• Photo of metin kurt
    metin kurt Jan 23, 2024

Merhaba Vedat bey,
    Bu etkinlik 2013 yılında yapılmıştı. 11 yıl önce. Geçen süre içinde izlerimizin geçtiği bölgelerde arazi yapısında bazı değişiklikler gerçekleşmiş olabilir. Özellikle maden sahası genişlemiş, bazı bahçeler çitlerle kapatılmış olabilir.
    İkinci önerim, mutlaka GPS özellikli bir cihaz kullanmanız. Latmos'un yumurtamsı kayalıkları arasında yön bulmak zor, kaybolmak kolaydır.