Photo ofSoğuksu MP - Batılganın D. - Kayabelen T. - Çatalgelişim T. - Kızılcahamam Kent Ormanı - Terminal Photo ofSoğuksu MP - Batılganın D. - Kayabelen T. - Çatalgelişim T. - Kızılcahamam Kent Ormanı - Terminal Photo ofSoğuksu MP - Batılganın D. - Kayabelen T. - Çatalgelişim T. - Kızılcahamam Kent Ormanı - Terminal

November 14, 2022
November 2022

near Kızılcahamam, Ankara (Türkiye)

Kısa ve eğlenceli bir rota.
Yarım günde bitirilebilir.
Yol üzerende piknik yapabilir, bol bol dinlenebilirsiniz.
Ailenizle birlikte rahatlıkla yürüyebileceğiniz bir rota.

PictographBridge Altitude 3,880 ft

Köprü

Bu köprü ile birlikte Batılganın Deresi patika yolun kuzeyine geçer. Yaklaşık olarak dere ile aynı seviyeye gelinmiştir.

PictographBridge Altitude 3,927 ft

Batılganın Deresini kesen son nokta burasıdır. Bundan sonra biraz daha dik bir eğimle kuzeye doğru patika üzerinden tırmanmaya başlarız.

PictographBridge Altitude 3,985 ft

Köprü

Bu köprü Batılganın Deresini besleyen kollardan birinin üzerine kurulmuştur. Bu köprüden sonra doğuya doru yönelerek yükselmeye devam ederiz.

PictographBridge Altitude 4,065 ft

Batılganın Deresini besleyen kollardan birinin üzerine kurulan bu köprüyü geçtikten sonra ilk önce doğuya sonra kuzeye yönelerek patika boyunca yükselmeye devam ederiz. Yükselişimiz Kayabelen Tepesine doğrudur.

Seyir Noktası ve Çeşme

Manzarası güzel bir noktadır. Güneydoğuda Kara Tepe, güneybatıda Kel Tepe ve doğuda Tolunbelen Tepelerini görmek mümkündür. Kuzeybatı yönünde ise üzerinde Karaakbabaları gözlemlemek için kurulmuş bir tesisle Kayabelen Tepesi yükselmektedir.

Yol ayrımı ve araziye giriş

Bu noktadan sonra ana patikadan ayrılarak arazi yoluna gireriz. Arazi yolu bir iz biçiminde ilerlemektedir. Yön bulmaya gerek kalmadan yalnızca bu yolu izleyerek yeniden Kızılcahamam'a inmek mümkündür. Rotanın en zevkli parçası bu noktadan sonra başlar.

Seyir Noktası

Çatalgelişim Tepesi, 1260 m.

Kara Tepe

Piknik alanı ve oyun bahçesi

DINLENME

Yol Ayrımı, Batılganın Dere

Batılganın Deresi boyunca batıya doğru yükselerek çıktığımız ayrımdır. Çam Oteli hemen geçtikten sonra arabalarının girişinin yasak olduğu ancak yayaya açık olan patika yolu batı yönüne doğru izlemeye başlarız. Bu toprak yol boyunca toprak yolun güneyinde yer alan Batılganın Deresi bize eşlik eder. Dere yolun güneyinde bir vadi oluşturur ve vadiyi bir testere gibi kesmiştir. Zorlanmadan hafif bir eğimle yavaş yavaş batıya doğru yükselerek çıkılır.