Soğuksu Milli Parkı 2

February 4, 2021
February 2021

•   4.8 3 Reviews

near Kızılcahamam, Ankara (Türkiye)

Çam Otel'in güney ucundaki girişten Batılganın Deresi'nin şelale yaptığı yerden patikayı izleyerek yürüyüşümüze başlıyoruz. Batılganın Deresi'ni solumuza alarak çıkıyoruz. 1200 metrede Batılganın Deresi'ni izlemeyi bırakıyoruz, dere yatağından ayrılıyoruz. 2700 metre sonra manzara izleme noktasına varıyoruz. Burada ayakta dinleniyoruz. Manzaranın keyfini çıkarıyoruz. 3200 metre sonra seyir terasına varıyoruz. Seyir terası Kayabelen Tepesi üzerinde yer alıyor. Tepemizde karaakbabalar uçuyorlar. Burada biraz dinlendikten sonra yükselmeye devam ediyoruz. 5400 metre sonra Çakmaklığın Doruk'a varıyoruz. Tam boyun üzerine kurulmuş bir seyir terası da burada var. Bu seyir terası doğu batı doğrultusunda yer alan bir boynun üzerinde, boynun batı tarafında Karaseki Vadisi, doğu tarafında Batılganın Vadisi uzanıyor. Seyir noktası olarak isabetli bir yer. Yükselik yaklaşık 1560 metre. Tolubelen Tepesini doğudan tırmanarak Gölündoruk Sırtı üzerinde 1707 metrede zirve yapıyoruz. Bu zirve noktasına 8200 metrede varıyoruz. Demek ki 625 metre yüksekliği 8200 metrede çıkıyoruz. Çıkış her ne kadar basit görünse de zorlayıcı oluyor. 8500 metrede Tolubelen Tepesi'nin güneyindeki yağmur sığınağına varıyoruz. Yaklaşık 1 saat öğle molası veriyoruz. Hava sıcaklığı sıfır derecenin üzerinde hafif bir lodos var ve karlar yavaş yavaş eriyor. Yer yer çıkışlar olsa da artık sürekli iniyoruz. Arhut Tepeler'ini sağımıza alarak inişe başlıyoruz. 1648 merte yükseklikteki Harmandoruk Zirvesi'ne 11 km'de varıyoruz. 12,8 km sonra Uzunkavaklık Mevkii'den tam sola dönerek Fosil Ağaç'a doğru inişimize devam ediyoruz. 13,6 km'de Fosil Ağaç'ı ziyaret ederek inmeye devam ediyoruz. 14,3 km'de Büyüksoğuksu Deresi boyunca Domuzgöleci Sırtı'nı sola, Kuzca Pınar'ı sağımıza alarak karlara bata çıka dik bir iniş gerçekleştiriyoruz. 17,5 km sonra Kocagüney Mevkii'nde asfalt yola çıkarak piknik yerleri arasından varış noktasına doğru ilerliyoruz. 18,5 km'de yürüyüşümüzü bitiriyoruz.

Hava güneşli, açıktı. Sıcaklık yaklaşık 5 ila 10 derece arasındaydı. Hiçbir zaman sisle karşılaşmadık. Görüş mesafemiz her zaman iyiydi. Sürekli kar 1250 metre yükseklikten sonra başladı. Yaklaşık 16 km kar üzerinde gerçekleşen uzun, rahat, yorucu bir yürüyüş oldu.

Çam Otel'in güney ucunda kalan patika yol girişi.

Photo ofBatalganın Deresi'ni besleyen kollardan biri. Photo ofBatalganın Deresi'ni besleyen kollardan biri. Photo ofBatalganın Deresi'ni besleyen kollardan biri.

Batalganın Deresi'ni besleyen kollardan biri.

Patika dirsek yapıyor ve ilk seyir terasına doğru yol alıyoruz.

Güney tepelerine doğru bakış

İlk izleme noktasında Kızılcahamam'a bakış.

Kayabelen Doruğu'na doğru ilginç bir ağaç.

Çakmaklığın Doruk Seyir Terası

Sert tırmanışın başlangıç noktası

Zirve tırmanışına başladığımız yer...

PictographMountain hut Altitude 5,605 ft

Zirve sonrası yağmur sığınağı

İlginç bir ağaç

Seyir Terası

• Photo of Cem Tirpanli
    Cem Tirpanli Jun 6, 2021

Bu rotayı kışın beraber yürümek isterim.

• EHATA Jun 24, 2021

yol boyunca tabelalar sayesinde yolunuzdan çıkmadan ve şüpheye düşmeden yürüyebileceğiniz bir rota.

• anilbolukoglu Oct 31, 2021

I have followed this trail  verified  View more