← Part of Samanlı Dağları

Soğucak Şelalesi'nden Yangın Kulesine ( 2016 03 )

Photo ofSoğucak Şelalesi'nden Yangın Kulesine ( 2016 03 ) Photo ofSoğucak Şelalesi'nden Yangın Kulesine ( 2016 03 ) Photo ofSoğucak Şelalesi'nden Yangın Kulesine ( 2016 03 )

March 25, 2020
March 2016

•   4.7 1 review

near Balkaya, Sakarya (Türkiye)

Birkaç gün önce yağan kardan korkarken rampadaki çamura yakalanıyor bizi taşıyan araç. Başlamamız gereken noktaya daha 4 km den fazla var ve yürümekten başka çaremiz yok. Bulunduğumuz rakım 400 m civarında, doğa ise düşen cemrelerin ilk kıpırtılarını yaşıyor. Dallarına sürgün veren kayınlar, mor çiçekleri patlamış ormangülleri var alçaklarda. Baharın habercisi olan bir ibibik bile önümüz sıra kanat çırpıyor.

Toprak yol boyu yükselince bir kaç gün önce yağan karın ilk belirtileri ile karşılaşıyoruz. Kısa bir süre sonra tüm ormanı kaplayacağını tahmin etmek o kadar da zor değil artık. Karla beraber bölgenin yaban sakinleri de kendini belli etmeye başlıyor. Kocaoğlan, çakal ve yabandomuzu izleri sıklıkla karşımıza çıkıyor artık.

Eriyen kar sularıyla beslenen şelale tüm haşmetiyle karşımızda akıyor şimdi. Kabaran dereyi geçmek için birkaç büyük taş koymak bile zor bu zamanlarda, buz gibi su insanın ellerini donduruyor.

Yükseldikçe etkisini arttıran kar örtüsünün altında ilerliyoruz biz de. Soğucak Yaylası'na çıkmak pek mümkün gözükmüyor. Orman gözetleme kulesini gözümüze kestirip alternatif bir parkur denemeye karar veriyoruz. Kardan sonra ilk bizim adımladığımız yaban bir patika var karşımızda. Zigzaglar yaparak ilerliyor orman içinde, biz de peşinden gidiyoruz...

Sonrası uzun bir yürüyüş, biraz da yorgunluk bu sefer. Neyse ki sonunda büyük bir ateş bizi bekliyor. Üstelik cızırdayan köfteler ve sıcak bir bardak çaydan sonra hepsi tatlı bir anı şimdi . Azmini yitirmeyenlere bir kere daha teşekkürler...

• Photo of Yaban Adımlar
    Yaban Adımlar Feb 7, 2021

Yürüyüşe ait video görüntülerini ekli linkten izleyebilirsiniz : https://youtu.be/B7JKhwTAQfc

• Photo of Niyazz
    Niyazz Mar 13, 2021

Güzel bir rota. Yüksek kar nedeniyle yürüme güçlüğü çektik. Bu yüzden şelaleden sonra geldiğimiz yoldan geri dönmek zorunda kaldık.