Soğucak Şelale Doğansivri (yangın kulesi) Yazılıgürgen

Photo ofSoğucak Şelale Doğansivri (yangın kulesi) Yazılıgürgen Photo ofSoğucak Şelale Doğansivri (yangın kulesi) Yazılıgürgen Photo ofSoğucak Şelale Doğansivri (yangın kulesi) Yazılıgürgen

2030
March 20, 2021
March 2021

near Erdemli, Sakarya (Türkiye)

Avrasya Dağcılık olarak Çekirge Trekking grubu ile birlikte "81 İl 81 Rota" projemiz kapsamında 20 Mart 2021 Cumartesi günü gerçekleştirdiğimiz etkinliğin kaydıdır.

2 hafta önce yoğun karda 10 km'lik yürüyüşümüzün ardından bu hafta 10 kişilik grubumuzla şelale sapağına kadar arabalarımızla ulaştık. Sapaktan başlayan yürüyüşümüzde şelaleyi temaşa eyledikten sonra patikadan yayla istikametine yükseldik.

Diz boyu karda bata çıka epey zorlu bir tırmanışla yangın kulesinin yer aldığı Doğansivri Tepesi sırtına vardık. Vaktin daralması ve mevcut siste manzaranın yetersiz olacağından dolayı yangın kulesine çıkmadan kuzeybatı istikametinde inişe geçtik.

Yazılıgürgen sırtında yayla araba yoluna ulaşıp şelale sapağına kadar karlı yolda zahmetli bir iniş gerçekleştirip arabalarımıza vardık.

Rotanın yüzde 99'u belirgin patika ve yoldan oluşuyor. Mevsiminde orta bir kondisyonla çok rahat yürünebilecek bir rota. Fakat karın etkili olduğu dönemde kesinlikle yüksek kondisyon istiyor.

PictographRuins Altitude 3,649 ft

Metruk bina

• Photo of mcelikbilek
    mcelikbilek Mar 20, 2021

Gerçekten zorlu bir yürüyüş oldu. Mart ayı sonlarına doğru bu bölgede karda yürümek hayli zor iş. Ekipteki Avrasya Dağcılık ve Çekirge Trekingli doğa tutkunu çılgınları tebrik ederim. Yangın kulesi zirveden inişte yağmur vaşlaması da ayrıca zorluk kattı yürüyüşe. Ama olsun bu tür etkinliklerde dostlarla yorulmak da güzel. 😁