SMBATABERD, TSAKHATS 6-6-19

9 mi
June 6, 2019
June 2019

near Yeghegis, Vayotsʼ Dzor (አርሜኒያ)

Caminada per la província de Vayots' Dzor, entre els engorjats d’Artabuynk i Yeghegis. Sortim de Yeghegis, pugem per la falda del turó, visitem la fortalesa de Smbataberd, situada a l'extrem sud del cim d’un turó, amb penya-segats escarpats que cauen en tres costats, estava envoltada de muralles de les que es conserva la part nord. La muralla de dos a tres metres de gruix tenia torres rodones, es conserven tres portes, nord-est, nord-sud i nord. Vistes fabuloses de les dues valls, també hem vist el nostre pròxim objectiu el monestir de Tsakhatskar.
Un cop hem acabat de visitar la fortalesa ens dirigim a Tsakhatskar, primer per pista i l'últim tram el fem per un senderet, pel mig d’un prat ple de flors. Hi ha dues 'esglésies la de Surb Hovhannes construïda en 989 i l'església de Surb Karapet del segle X, pel voltant hi ha altres estructures que estan en ruïnes. També es poden veure nombrosos khachkars al voltant del monestir.
Sota la ombra d’uns arbres hi ha una taula amb bancs, al costat d'una font d’aigua molt fresca i bona, aprofitem per dinar. Un cop hem dinat, hem descansat i hem fet les visites iniciem la baixada fins el poble de Artabuynk, on ens podem refrescar els peus en una sèquia d’aigua molt fresca i beure unes cerveses del paÍs, ja que avui a fet molta calor i s’agraeix poder-nos refrescar.