Šljivovik - Šljivovički vrh - Šljivovik

Photo ofŠljivovik - Šljivovički vrh - Šljivovik Photo ofŠljivovik - Šljivovički vrh - Šljivovik Photo ofŠljivovik - Šljivovički vrh - Šljivovik

March 14, 2021
March 2021

near Šljivovik, Central Serbia (Serbia)

Automobil smo ostavili kod nekadašnje škole u selu Šljivovik, vratili se onda nazad putem do raskrsnice na kojoj je česma i prodavnica (ne radi) i skrenuli desno pored česme. Kod poslednjih kuća u tom sokaku smo skrenuli levo i krenuli neobeleženom stazom. Pravo se nastavlja staza koja je obeležena, ali pošto smo opet u jednom trenutku izbili na nju uočili smo dosta izbledele markacije koje valja obnoviti. Pre no što smo se vratili na stazu, krenuli smo putem koji nam se učinio povoljan za izlazak na greben, ali smo uvideli grešku i vratili se oko 1km nazad sa ciljem da izbijemo na markiranu stazu. Staza ide uz nekadanje drvene električne stubove. Negde pred cilj smo još jednom odlučili da ne pratimo stazu, što nam se isplatilo jer su neki prvi put imali prilike da vide zeca. :) Na vrhu je vojni objekat koji je bio vojnički hotel, razrušen je u martu 1999. u bombardovanju. Ispredaju se razne priče zašto je baš on bio meta. Jedna od njih kaže da se na vrhu nalazi sakriveni hangar ukopan 40m u zemlju, drugi da je gađan jer se uz dobru opremu za osmatranje odatle vidi Sofijski aerodrom. Verovatno ništa od toga nije istina :) Danas se na ruševinama nalazi tv predajnik. Nije baš bezbedno boraviti u ruševinama, ali mi nismo odoleli. Pogled na sve strane je savršen, posebno na Staru, i Suvu planinu, Stolski kamen.....
Do automobila smo se vratili zaobilaznim putem, onim kojim je vojska stizala do objekta, a danas služi tehničarima koji održavaju repetitor.