slap Švrakave kod Banjaluke

49 minutes
February 10, 2023
February 2023

near Kokani, Republika Srpska (Босния һәм Герцеговина)

do poceten tacke se dolazi tako sto se par kilometara od Banjaluke predje most sa oznakom skretanja za Knezevo i odmah poslije mosta u mjestu Karanovac ima tabla sa oznakom za slapove i celinac lijevo. dalje nema oznaka, treba se drzati desno, nizbrdo i na jednom skretanju desno nakon nesto makadama nailazi se na planinarske markacije po banderama kraj puta. tu blizu je pristup rijeci koji nije oznacen. onda se prati rijeka uzvodno i tu su markacije nesto cesce .

to je jedan pristup, a moze se i produziti putem kroz Karanovac prema Knezevu i onda poslije krivina i uzbrdica na prvom asfaltiranom skretanju lijevo skrenuti prema lovackoj kuci i onda u naselju skrenuti lijevo i nakon par km dobrog makadama dodje se do istog mjesta.

kad se dodje do rijeke koja je bistra i ima na mjestima neku egzoticnu zelenu boju markacije postaju cesce i vode preko mosta do sadrvana i odatle uzbrdo do mjesta tacno iznad slapa sa dobrim pogledom na slap.

staza kraj rjecice produzava dalje uzvodno i malo dalje postoji jos jedan manji slap i lijep kanjon (300 m duzini) koji rijeka pravi i dalje pretpostavljam kroz sumu i do prilazne ceste...

ovdje se nalazi info koja to potvrdjuje i karta gdje je ova staza djelimicno markirana i ociscena i da se planira urediti sve do usca svrakave kao dio via dinarica projekta

na tracku sam pokusavao da pridjem slapu iz razlicitih uglova preko dosta strmog i nepristupacnog terena, pokusavajuci da nadjem mjesto odakle se najbolje vidi