Σκίνακας κορφή Κουδούνι (Skinakas to Koudouni Summit)

Photo ofΣκίνακας κορφή Κουδούνι (Skinakas to Koudouni Summit) Photo ofΣκίνακας κορφή Κουδούνι (Skinakas to Koudouni Summit) Photo ofΣκίνακας κορφή Κουδούνι (Skinakas to Koudouni Summit)

2022
November 4, 2023
November 2023

near Vorízia, Crete (Greece)

Σκίνακας - Κουδούνι. Μια πορεία στις ανατολικές κορυφές του Ψηλορείτη που απευθύνεται σε πεζοπόρους με καλή φυσική κατάσταση. Το μεγαλύτερο τμήμα της διαδρομής είναι εκτός μονοπατιού, σε βραχώδες ανάγλυφο και μετά το 1ο χλμ χωρίς καθόλου βλάστηση.

Η διαδρομή ξεκινάει από το άσφαλτο λίγο πριν το Αστεροσκοπίο στην περιοχή Πετραδολάκια. Στην αρχή πάνω σε παλιό χωρίς σήμανση μονοπάτι, μετά χωρίς μονοπάτι πάνω στην πετρωδή και πανέμορφη μαδάρα, όπου βρίσκονται εύκολα τα περάσματα, ακολουθώντας την κλίση του εδάφους. Προσοχή απαιτείται στην ανάβαση πριν την κορυφή, καθώς το πεδιο είναι απότομο και τραχύ και με μεγάλες κλίσεις.

Ξεκινάμε από τα 1520μ στα ριζά του Σκίνακα, περνάμε από την περιοχή Μαύρο Λακκί, ανεβαίνουμε στην ομώνυμη κορυφή (1600μ.). Συνεχίζουμε και ανεβαίνουμε στην κορφή Κουδούνι ( 1867 μ.).
Υπολογίστε τρεις ώρες μέχρι την κορφή και άλλες τόσες για την επιστροφή στην αφετηρία.

Επίσης, αν αποφασίσετε να κάνετε τη διαδρομή, διαλέξτε μέρα χωρίς αέρα, καθώς το μέρος είναι εκτεθειμένο. Τη μέρα που πήγαμε (4/11/23), είχε ριπές αέρα πάνω από 10 μποφόρ και ήταν δύσκολο να σταθείς όρθιος!