Photo ofΣκιάθος: Χώρα- μονή Ευαγγελίστριας-Κάστρο Skiathos: Chora (City)-Εvangelistrias monastery-Kastro (Castle) Photo ofΣκιάθος: Χώρα- μονή Ευαγγελίστριας-Κάστρο Skiathos: Chora (City)-Εvangelistrias monastery-Kastro (Castle) Photo ofΣκιάθος: Χώρα- μονή Ευαγγελίστριας-Κάστρο Skiathos: Chora (City)-Εvangelistrias monastery-Kastro (Castle)

June 30, 2022
June 2022

near Kalyvia, Thessaly (Greece)

Eξαιρετική διαδρομή . Ξεκινούμε από την στροφή στον Περιφερειακό δρόμο της Σκιάθου, 50 μέτρα πριν τη στάση λεωφορείου Ν. 2, και δίπλα σε φούρνο (Danos Bakery). Aκολουθούμε τα πινακιδάκια με το Ν. 24. Η κατεύθυνσή μας ειναι ανατολική για τα πρώτα μέτρα και μετά βόρεια. Βαδίζουμε αρχικά σε τσιμεντοδρομο-χωματόδρομο και μετά σε μονοπάτι. Περνάμε από τη βρύση Σταμέλου, τον Αγιο Ταξιάρχη και φθάνουμε στη μονή Ευαγγελιστρίας, όπου θα κάνουμε στάση. Από την πίσω πλευρά του περιβόλου της μονής υπάρχει πόρτα που οδηγεί σε βρύση και μετά παίρνουμε ωραίο δασωμένο μονοπάτι, που πιο πέρα γίνεται ανηφορικός χωματόδρομος, μέχρι που φθάνουμε στη μονή Αγίου Χαραλάμπους. Από εκεί συνεχίζει μονοπάτι-χωματόδρομος προς τα δυτικά. Περνάμε από τα εκκλησάκια της Παναγίας Ντομάν και Καρδάση και μετά παίρνουμε το λιθόστρωτο που οδηγεί στο Κάστρο. Από εκεί συνεχίζει μονοπάτι που κατεβαίνει στη θάλασσα για μπάνιο (υπάρχει και ταβερνάκι). Εμείς είχαμε κανονίσει να έρθει να μας πάρει βάρκα, η οποία, αφού πρώτα μας πήγε στα Λαλάρια για μια βουτιά, μας γύρισε πίσω στη Χώρα (συνιστάται εφόσον ο καιρός είναι καλός).
Θα μπορούσε όμως κανείς να επιστρέψει από το Κάστρο πίσω στη Χώρα περπατώντας κυκλικά, από άλλη διαδρομή ως εξής: Από το Κάστρο γυρίζουμε πίσω στην Παναγία Καρδάση και συνεχίζουμε στο πλακόστρωτο που πιο πέρα γίνεται άσφαλτος. Την ακολουθούμε ανηφορικά για 800 μ. περίπου και μετά παιρνουμε στενό δρόμο αριστερά, που εξελίσσεται σε υπέροχο παλιό καλντερίμι μέσα σε δάσος αραδιάς. Συνεχίζουμε πάντα να ακολουθούμε τα πινακιδάκια Ν. 24. Περνάμε από το Κρύο Πηγάδι και την Αγία Ειρήνη (εδώ έχει νερό) και τελικά φθάνουμε στη στροφή του περιφερειακού δρόμου της Σκιάθου, δίπλα στη στάση λεωφορείου Ν.2 που είναι δεξιά μας όπως φθάνουμε, και δίπλα στον φούρνο Danos Bakery που είναι αριστερά μας. Νερό στη διαδρομή υπάρχει άφθονο: βρύση Σταμέλου, Αγιος Ταξιάρχης, μονή Ευαγγελίστριας, μονή Αγίου Χαραλάμπους, Παναγία Ντομάν, Κάστρο (τον Ιούνιο 2022 που πήγαμε, το Κάστρο ήταν κλειστό λόγω εργασιών αναστήλωσης).
Σημείωση: Πολύ χρήσιμο μας φάνηκε το βιβλίο του Ortwin Widmann ''Σκιάθος, Περπατώντας στον Παράδεισο του Αιγαίου''.

PictographFountain Altitude 500 ft

BΡΥΣΗ ΣΤΑΜΕΛΟΥ Stamelou drinking water fountain

PictographReligious site Altitude 664 ft

ΑΓΙΟΣ ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ Agios Taksiarchis chapel

PictographReligious site Altitude 596 ft

ΜΟΝΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑΣ Evangelistrias monastery

PictographReligious site Altitude 841 ft
Photo ofΜΟΝΗ ΑΓΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ Agios Charalambos monastery Photo ofΜΟΝΗ ΑΓΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ Agios Charalambos monastery Photo ofΜΟΝΗ ΑΓΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ Agios Charalambos monastery