ΣΚΙΑΘΙΣ: Διάσελο Κανδήλας - κορυφή - Διάσελο Κανδήλας

Photo ofΣΚΙΑΘΙΣ: Διάσελο Κανδήλας - κορυφή - Διάσελο Κανδήλας Photo ofΣΚΙΑΘΙΣ: Διάσελο Κανδήλας - κορυφή - Διάσελο Κανδήλας Photo ofΣΚΙΑΘΙΣ: Διάσελο Κανδήλας - κορυφή - Διάσελο Κανδήλας

May 7, 2023
May 2023

near Kandíla, Peloponnese (Greece)

Ανάβαση στην ψηλότερη κορυφή του όρους Σκίαθις από τα βόρεια, το διάσελο Κανδήλας/Σκοτεινής (διάσελο ανάμεσα στα όρη Ολίγυρτος και Σκίαθις). Φαίνεται να έχει γίνει πρόσφατη σηματοδότηση με κόκκινο και καθαρισμός (φρεσκοκομμένα κλαδιά, έλλειψη εμποδίων) του μονοπατιού που ξεκινάει από την άσφαλτο, διατρέχει τη βόρεια πλαγιά κάτω από την κορυφογραμμή και καταλήγει σε πηγή, η οποία είναι το σημείο που πρέπει πλέον να ανέβεις απότομα στην κορυφογραμμή, για να καταλήξεις λίγο αργότερα στην κορυφή. Σήμανση δεν υπάρχει μετά την πηγή ούτε στην κορυφογραμμή, αλλά η πορεία είναι προφανής (βοηθούν και οι γιδόστρατες).
Εμείς θέλαμε να ανέβουμε από την κορυφογραμμή και να κατέβουμε από το σηματοδοτημένο μονοπάτι της βόρειας πλαγιάς. Έτσι, εγκαταλείψαμε νωρίς τη σήμανση, για να στραφούμε στην κορυφογραμμή και να την ακολουθήσουμε μέχρι την κορυφή. Όλοι οι βράχοι της κορυφογραμμής μπορούν είτε να παρακαμφθούν είτε να σκαρφαλωθούν εύκολα και με ασφάλεια. Εμείς προτιμήσαμε να κινηθούμε από τα βράχια, για μεγαλύτερο ενδιαφέρον, παρότι δεν είναι η συντομότερη διαδρομή (αν και πρόκειται για διαφορά 5’-10’…). Στην επιστροφή, αρχικά ήμασταν στα ίδια μέχρι ένα σημείο στην κορυφογραμμή που έχεις κάτω στα δεξιά σου (βόρεια) ένα διαλυμένο καλυβάκι βοσκού και την πηγή. Εκεί κατεβαίνεις απότομα σε σάρα μέχρι την πηγή (μπροστά από το καλυβάκι), όπου βρίσκεις πλέον την κόκκινη σήμανση. Όπως προαναφέρθηκε, η κατηφορική (στην επιστροφή) τραβέρσα της βόρειας πλαγιάς είναι σηματοδοτημένη μέχρι την άσφαλτο με κόκκινο, ενώ υπάρχουν και, αραιά, παλιότερες κορδέλες.

Η θέα από την κορυφογραμμή είναι απεριόριστη προς όλες τις κατευθύνσεις.

Ενδεικτικοί καθαροί χρόνοι (μοναχική πορεία):
Διάσελο - κορυφή 1.35
Κορυφή - διάσελο 1.00

Κοπάδια δεν συναντήσαμε, μάλλον λόγω εποχής.

Περισσότερες πληροφορίες στις λεζάντες και στα σχόλια των φωτογραφιών.

Είμαστε σε άνοιγμα δίπλα στην άσφαλτο, όπου και παρκάρουμε.

Είμαστε στο δάσος τα πρώτα 5’.

Εγκαταλείπουμε τη σήμανση, ώστε να ανέβουμε στην κορυφογραμμή. Θα επιστρέψουμε από το μονοπάτι ευθεία.

PictographFlora Altitude 5,171 ft

Βρισκόμαστε σε κορυφούλα έχοντας κάνει μια μικρή παράκαμψη.

Από αυτά θα επιστρέψουμε.

Εκεί θα καταλήξουμε κατεβαίνοντας από την κορυφογραμμή στην επιστροφή. Εκεί καταλήγει και η σήμανση που ξεκινάει από την άσφαλτο.

Κορυφή

1.Θέα προς το δύστυχο Λύρκειο με τις ανεμογεννήτριες, πίσω ο κώνος του Αρτεμίσιου και στα δεξιά του η κορυφογραμμή του Κτενιά. 2.Σε πρώτο πλάνο, το διάσελο Γούπατα και το όρος Τραχύ. Η πρώτη κορυφή είναι η ψηλότερή του, το Καρούμπαλο. Αριστερά κάτω, το χωριό Αλέα. 3.Θέα προς το Μαίναλο και το Λεβίδι. 4.Αριστερά μπροστά ο Ολίγυρτος, στο κέντρο η Ζήρεια και ανάμεσά τους το Γερόντιο. Δεξιά η Μικρή Ζήρεια. 5.Στο κέντρο, στο βάθος, ο Χελμός.

Στοχεύουμε ευθεία κάτω.

Ακολουθούμε, πλέον, τη σήμανση. Πίσω φαίνεται η διαλυμένη καλύβα.

PictographFlora Altitude 4,934 ft

PictographFlora Altitude 4,491 ft

Από δεξιά/ψηλά ανεβήκαμε, από αριστερά/χαμηλά επιστρέψαμε.