Sivry 8.6km bosrijk

August 21, 2020
August 2020

near Mont Jumont, Wallonia (Belgique)

Wandeling vanuit de gite die je door het bois de la bruyére naar boven brengt om dan meteen af te dalen en een prachtig stuk Transylvestre doorheen het bos te nemen. Op het einde hiervan kom je aan de verbindingsweg naar Frankrijk. Deze baan steek je over en je kan meteen het prachtige bos binnen trekken dat aansluiting geeft met de Franse grens. Hier wandel je door, er zitten een paar pitte hellingen in. Blijf altijd rechtdoor wandenlen, tot je door een riviertje moet stappen. Daar ga je naar rechts en passeer je een visvijer. Blijf het karrespoor volgen en je komt op de weg. Je kan er voor kiezen om net voor je aan de baan komt het pad links te nemen (slagboom) en nog een mooi stuk in het bos te blijven. Je komt dan op het karrespoor uit dan jou links naar Frankrijk brengt, maar wat wij rechts nemen. Iets verder volg je een stukje Transsylvestre naar rechts. Ook hier een paar leuke passages. Je komt uit op de baan. Ga naar links richting Sivry en sla op tijd af naar rechts voor het baantje naar de gite.

Dit is een hele mooie wandeling vanuit de gite die nauwelijks langs een baan passeert.