Sivritepe/Olukdere Kanyonu/Millipark/Güzelçamlı

Photo ofSivritepe/Olukdere Kanyonu/Millipark/Güzelçamlı Photo ofSivritepe/Olukdere Kanyonu/Millipark/Güzelçamlı Photo ofSivritepe/Olukdere Kanyonu/Millipark/Güzelçamlı

1911
April 18, 2022
April 2022

near Güzelçamlı, Aydın (Türkiye)

14/Nisan/2022 perşembe günü büyük ihtimalle ilk defa geçilecek farklı bir rota projem vardı.Kanyon yolundan girip,Ata Tepe'nin altından Güzelçamlı'ya ulaşmak;ya da Güzelçamlı başlangıcından girip Sivri'nin zirve altından Kanyon yoluna ,oradan da ister Dilek Tepesine,isterseniz 2 km ötenizde kalacak olan Karaoluk geçidinden geçip Antenler bölgesine uzanıp,Tekçam'da mola verip Güzelçamlı'ya dönmek..Belki de eski Doğanbey'e inebilirsiniz. Google Earth'de tahmini rotayı çizerek GPSye yükledim.Özellikle de Atatepe ile Kanyon yolu arasını.İşte bu rotayı gerçekleştirdik.Belki de yıllarca hiç insan ayağı değmemiş yerlerden geçtik.En korkulan,önümüze sıkı makilik alanların çıkıp geçit vermemesiydi.Ama korkulan olmadı.Süper bir rota açma çalışması oldu.
Not:Tekçam'dan Sivritepe'ye bizim gittiğimiz yolu değil,Klasik yolu,Baldere'den geçen yolu kullanmanızı öneririm.Biz Tekçam'dan aşağı inerek dere yatağını kullandık.Sel suları dere yatağını atıklarla kapatmış ve gereğinden fazla ilerleyince daha dik bölgeden yükselmek zorunda kaldık.Normal olan ise Baldere klasik yolu kullanarak Sivri tepe zirve altından ilerlemek ve bunun içinde Baldere yolunu kullanmak daha akıllıca olur.

Başçeşme

MOLA

Aliyolu ismini verdiğim yerde aldığımız resim

Sivritepe'den Kanyon yoluna ulaştığımız nokta.1,5 km ötesi Karaoluk geçidi.