Siurana Gorgs Gallicant

June 5, 2014
May 2014

near Siurana de Prades, Catalunya (España)

Siurana es un poblet molt bonic i turístic situat en un penyal damunt el pantà del mateix nom, en la serra de Prades. Cal agafar un trencall de la C-242 entre Cornudella de Montsant i Prades per anar-hi en auto.
Quan arribem aparquem vora el Castell, mirador privilegiat. Desprès de donar un tomb pel poble agafem el Cami Ral que porta a Cornudella. Anem baixant, trobem una pista planera que va girant fins donar el tomb al penyal on es Siurana, que queda damunt nostre.
Som a sobre el pantà i encarem el barranc del riu Siurana on hi ha gent que es banya. Anem pujant i aviat trobem el primer gorg(la Gorgina), una mica més enllà el Gorguet, molt bonic. Fins aquí teniem marques blau/groc. Ara hem de seguir el GR-7 , però ens equivoquem i anem amunt en dirección contraria. Hem de recular al Gorguet i seguir el GR-7 avall per la'esquerra del barranc fins que comença a pujar cap a Gallicant (poble abandonat) amb molt bones vistes de Siurana i del pantà.
Desprès d el'entrepá, baixem recte cap al riu Siurana, el travessem vora el molí d'en Candi. Hi pugem al dret per un corriol emboscat. Un tros de pista i agafem el trencall amunt que ens durà al grau de la Trona. Es un zona d'escalada molt concorreguda. Ja es tot pla fins l'aparcament.
Una excursió molt bonica i recomanable a la primavera, quan no fa calor.

• Photo of PIPOLINDOBCN
    PIPOLINDOBCN Jun 6, 2014

Una molt bona ruta, tranquila, amb molta aigua i unes vistes molt maques.
    Una molt bona organitzaciò Joan !!!!