Sistema Hidraulic del Moli d'en Frigola, i Forn de Calç d´en Puigmiquel

Photo ofSistema Hidraulic del Moli d'en Frigola, i Forn de Calç d´en Puigmiquel Photo ofSistema Hidraulic del Moli d'en Frigola, i Forn de Calç d´en Puigmiquel Photo ofSistema Hidraulic del Moli d'en Frigola, i Forn de Calç d´en Puigmiquel

January 14, 2024
January 2024

near Sant Miquel de Cruïlles, Catalunya (España)

Sortirem del veïnat de Sant Joan a prop de Cruïlles comencem a caminar fins a trobar l'espectacular forn de calç d'en Puigmiquel, ja de baixada passem pel Moli d'en Frigola ara tot ballat perquè sembla és un refugi de caça, encara es pot veure la bassa on s'acumulava l'aigua que feia anar el molí.
Seguim fins a arribar al Riu Daró i enfilem riu amunt passant per l'aqüeducte, la Resclosa seguim i trobem el Molí d'en Ribes i el pou de glaç.
Seguim l'excursió cap a Can Pou de Muntanya, que tenia de ser una casa amb runes però ara estan fent obres, i al no trobar el camí correcta vaig travessar pel mig de la masia, vigileu en aquest punt. seguim la caminada direcció al Mas Gran, baixem a buscar la Riera de Cantagalls i ja direcció cap el cotxe.
Fàcil circular, camina segueix el trak i gaudeix.
Recomano en acabar l'excursió anar a dinar a Can Met Viu a Cruïlles.

PictographIntersection Altitude 325 ft

Cruilla

PictographIntersection Altitude 329 ft

Anem a veure el forn i tornem

ola

Anem i tronem

PictographRuins Altitude 255 ft

Pou de Glaç d'en Ribes

No he trobat nom del pou, però per proximitat l'he anomenat així.

B

PictographIntersection Altitude 277 ft

Vaig a veure el riu i torno

PictographRiver Altitude 275 ft

PictographIntersection Altitude 271 ft

Cruilla

PictographRuins Altitude 396 ft

Masia en obres, esperem que marquin un camí per anar en direcció al Mas Gran sense haver de passar pel mig de la finca.

PictographIntersection Altitude 439 ft

Just abans de l'entrada de la casa seguir un corriol a mà dreta que segueix la paret de pedra i baixa cap a la Riera de Cantagalls