Sisa Pista barlangja , Oszlai árok, Drégely vára

Photo ofSisa Pista barlangja , Oszlai árok, Drégely vára Photo ofSisa Pista barlangja , Oszlai árok, Drégely vára Photo ofSisa Pista barlangja , Oszlai árok, Drégely vára

April 30, 2018
April 2018

near Kámori Alsó, Nógrád (Magyarország)

Az utolsó nógrádi betyár lépteit követtük ezen a ragyogó napsütéses napon. A Pénzásási Turistaház közelében lévő rétről indultunk. A zöld jelzést követve fedeztük fel a nyárias tavasz kincseit, virágokat, pillangókat, gombákat. A Mária zarándok utat éppen csak érintettük, majd rátértünk a Bernecebaráti tanösvény gyéren jelölt útjára.Némi keresgélés után rátaláltunk Sisa Pista barlangjára, majd az Oszlai árokra, ahol sokszor rázta le üldözőit a betyár. Olyan volt ez az út, mint az időutazás, mert innen tovább haladva visszamentünk az időben. Drégely vára a török megszállás idejére és a hős vár védőkre emlékeztetett. A vár romos, nehezen járható, de annál nagyobb élmény a falai között járkálni és a kilátásban gyönyörködni. Az ebéd és a kis pihenő után már csak a hazafelé vezető utat kellett leküzdeni. Élveztük a fák fejünk felett összeérő óvó ágai adta hűs árnyékot, a madarak meg nem szűnő énekét, a szellő ágreccsentő susogását.

• gabor.molnarka Nov 21, 2021

would have been useful to see some waypoints but the trail in general is great!