Sırt Hattından Kargalı Şelaleleri

January 8, 2022
January 2022

near Kargalı, Kocaeli (Türkiye)

Avrasya Dağcılık olarak 08 Ocak 2022 Cumartesi günü gerçekleştirdiğimiz günübirlik etkinliğin kaydıdır.

Kocaeli, Gebze ilçesi, Neşeli Deresi üzerinde yer alan Kargalı Şelaleleri, İstanbul'a yakınlığı hasebiyle sık sık yürüdüğümüz rotalardan biri.

Bu etkinlikte şelalelere kavuşmayı sona bırakıp karşılıklı iki nefis sırt hattını takip ettik.

Kargalı Köyü öncesinde yer alan Orhanlı Mahallesi'nde cami önüne aracımızı park edip yürüyüşümüze başladık. Şelaleler yönünde ilerledikten sonra inişe geçmeden sırt hattında yönümüzü değiştirerek Kargalı ve Değirmençayırı Köylerine doğru ilerledik. Sırasıyla Kışlabayırı ve Balaban Tepe'yi geçerek Yalnızağaç Tepe'sini de geride bırakıp dere hattına iniş yaptık.

Dere geçişiyle birlikte ağıllara doğru ilerleyip şelaleler yönünde Kireççik Sırtı'ndan karşı sırtta yükselmeye başladık. (Burada ufak bir uyarı düşelim: Rotamızın 6.5 km'sine denk gelen yerde sağdaki patikayı takip ederseniz bizim gibi patikayı arama zahmetine girmezsiniz. ) Sırt hattında açan güneşle birlikte yürümeye devam edip Arabakonağı Tepe yakınında tekrar dere hattına doğru inişe geçtik.

Yüksek Şelale, Ekim ayında bizi sıfır suyla karşılamıştı. Bu sefer yüzümüzü güldürdü. Aynı şekilde alçak şelale tatmin edici bir su debisine sahipti. Alçak şelalede arkadaşlar soğuk havaya rağmen suya girme geleneğimizden taviz vermediler. Ateş başında sucuk ekmekli yemek molamızın ardından dönüşe geçip etkinliğimizi sonlandırdık.

PictographBridge Altitude 523 ft

• Photo of fthtl
    fthtl Jan 8, 2022

Ben teşekkür ederim
    birlikte nice güzel etkinliklere...