ŞİRİNCE-SELÇUK

February 13, 2022
February 2022

near Şirince, İzmir (Türkiye)

Doğa yürüyüşümüze, Selçuk Çamlık köyünden başladık. Köyün kuzeyindeki yamaçlardan patika ve orman yollarından yürüyerek nirengi taşının bulunduğu tepeye geldik. Nirengi tepesini yüz metre kadar geçince Şirince patikasına giriliyordu. Son yıllarda bu bölgede gençleştirme çalışmaları yapılıyor. Bölgede yapılan ağaç kesimleri nedeniyle, sırtın kuzey ve güneyinde büyük bir alan açılmış. Patiklar da bundan nasinini almış.
Buradan doğuya doğru 3-4 km kadar yürüyüp uygun bir yerde yemek molamızı yaptık. Şirince'de kısa bir gezintiden sonra Selçuk yönüne devam ettik. Burada her zaman yürüdüğümüz toprak yol da asfalt ile kaplanmış. Yoldan sık sık geçen araçlar yüzünden rahatça yürünemiyor ne yazık ki...
Kısacası, Şirince Selçuk arasında alternatif patikalar, ya da orman yolları bulmak gerekiyor. Bulunamazsa, bu bölümde yürümek pek zevkli olmayacak maalesef.

ŞİRİNCE KAVŞAĞI

NİRENGİ TEPE MANZARASI

En arkada görülen tepe, nirengi taşının bulunduğu yer. Şirince patikası bu tepeyi az geçince kuzey yönüne doğru ayrılıyor. Son yıllarda yapılan ağaç kesimleri nedeniyle patikalar maalesef kaybolup prman yoluna dönüşmüş. Biz rota kaydımızı burada başlattık. Çamlık'tan buraya kadar parkur uzınluğu 8,8 km. Buradan da, Şirince üzerinden Selçuk tren istasyonu 13 km uzunluğunda.

MANZARA

PictographPicnic Altitude 2,152 ft

MOLA YERİ

ÇOBAN ÇEŞMESİ

Suyu temiz, içilebilir ve sürekli akıyor.