Şirince - Belevi yürüyüşü |Dağa Kaçtım|

Photo ofŞirince - Belevi yürüyüşü |Dağa Kaçtım| Photo ofŞirince - Belevi yürüyüşü |Dağa Kaçtım| Photo ofŞirince - Belevi yürüyüşü |Dağa Kaçtım|

May 24, 2013
May 2013

near Balatcık, Aydın (Türkiye Cumhuriyeti)

Şirince yada eski adıyla Çirkince; birbirine zıt yönde iki dramatik göçün insanlarının geldikleri yerdeki önceki ve gittikleri yerdeki sonraki hayatlarında yaşadıkları çilenin şifrelerini taşıyan Aydın Dağları’nın tepesinde konumlanmış belki de Dido Sotiriyu’nun Benden Selam Söyle Anadolu’ya (Matomena Homata – Kanlı Topraklar) romanında anlattığı Kırkınca köyünün ta kendisidir; ama şimdilerde asla orası değildir. Çünkü onun bunun elinde kalmış restorasyonlar; yıkılıp dökülen kiliseler ve diğer yapılar; her ne kadar turizmin nimetlerinden yararlanmaya başlayalı beri o sessiz karanlığından biraz sıyrılıp bugüne geldiyse de bu süreçte de ağır yaralar almış bulunmaktadır. Bugün için var olanla yetinmek durumundayız; Anadolu’nun her yerinde ve her an olduğu gibi…