ŞİRİNCE-BALATÇIK-ORTAKLAR

December 12, 2019
December 2019

near Şirince, İzmir (Türkiye)

Şirince'de kahvaltımızı yaptıktan sonra, köyün güneyindeki bahçe yollarında 2 km kadar yürüdük. Buradan sonra orman içine girdik. Daha önceki yürüyüşlerde gördüğümüz çoban çeşmesinde su takviyemizi yapıp biraz dinlendik. Çeşme patikasında 500 metre kadar yürüyerek, önce yukarıdaki orman yoluna, sonra yolu kesip biraz daha yürüdük ve sırta çıktık.
Bu sırtta 2 km yürüdükten sonra güzel bir yerde yemek molası verdik. Mola yerimizden her yöne doğru çok güzel manzaralar izleme şansı bulduk ve fotoğraflar çektik. Hava açık ve görüş açısı da net idi. Pamucak sahilleri, Kuşadası körfezi, Gümüşdağ, Ortaklar-Söke karayolu, Ortaklar, Mahmut Dağı, Keldağ, Bozdağ, Hacetdede zirveleri net olarak izlenebiliyordu.
Moladan sonra patikalar ve zeytinlikler arasındaki yollarda yürüyerek Balatçık köyüne ulaştık. Bu bölümde önce çam ormanları, aşağılara indikçe makilikler ve daha sonra da zeytinlikler görülüyor. Balatçık zeytin ve incir köyü. Yol üzerinde iki adet yağhane ve bir de tarımsal kalkınma kooperatifi var.
Balatçık ile Ortaklar arasında 3 km asfalt yolda yürüdük. Ortaklar'dan Denizli-Basmane trenine binerek İzmir'e ulaştık.
Parkur üzerinde birkaç çeşme var. Ancak Şirince sırtlarındaki orman çeşmesinden sonra Balatçık köyüne kadar başka içilebilir su kaynağı yok. Parkura başlarken Şirince'den, gün içinde gerekli her türlü ihtiyaç maddeleri alınmalı.
Şirince ile en yüksek nokta arasında 400 metre çıkış var. Moladan sonra kademe kademe sürekli iniliyor. Ancak, hiç sert iniş yok. Fazla zorluğu olmayan güzel bir yürüyüş parkuru.