ŞİLE YENİKÖY - YUNUS VADİSİ - KOCA HAVUZ

Photo ofŞİLE YENİKÖY - YUNUS VADİSİ - KOCA HAVUZ Photo ofŞİLE YENİKÖY - YUNUS VADİSİ - KOCA HAVUZ Photo ofŞİLE YENİKÖY - YUNUS VADİSİ - KOCA HAVUZ

December 1, 2020
December 2020

•   4.5 2 Reviews

near Yeniköy, İstanbul (Türkiye)

Rotanın bir kısmı 2016 ve 2019 yıllarında yaptığım rotaların karışımıdır. Çok güzel patikalar ve Yunuslu Vadisinin içindeki koca dere ile birlikte yürümenin keyfini çıkarabilirsiniz.

Yeniköy,Şile’ye 8 km ,İstanbul’a 60 km mesafede bulunur. Önceleri yeşillikler içindeki keskin virajlarıyla uzun ama dinlendiren yolculukların yapıldığı Şile yolu, yeni yolun (Karadeniz yolu) yapılmasıyla daha kısa bir mesafe haline gelmiştir. Mesafenin kısalması gidiş-geliş oranını arttırsa da doğal güzelliğin yok olmasına da neden olmuştur. .Şile’nin Boşnakları Yeniköy’de yaşarlar. Köyün girişinde kiliseden bozma bir yapının olduğunu görürüz. Bu yapı bize eski bir Rum köyü olduğunu gösterir. Şu anda ise köyün tamamını Boşnaklar oluşturmaktadır. Boşnaklar buraya en çok Sancak-Kolaşin bölgesinden gelmiştir. Tutin ve Novipazar’dan da çokça Boşnak vardır. Köy halkı ormancılıkla geçinir. Köyün gençlerinin çoğu, Şile Belediyesi’ne ait yerlerde çalışırlar. Özellikle yazın cankurtaran olarak Şile plajlarında “boy” gösterirler. Korza yapılan caddede uzun boylu ve yakışıklı gençlere rastlarsanız bilin ki bunlar Yeniköylü Boşnak gençleridir.

Gürgen Ağacı

Güzel Su

PictographLake Altitude 234 ft

Koca Havuz

Koca Havuzda mola vermeyi unutmayın. Yoldan aşağı inerek havuzun dibine ulaşabilirsiniz.

PictographCampsite Altitude 376 ft

Molaya Uygun

Molaya ve kamp yapmaya çok uygun

Sağdan

Sol Kestirme

Şelale

Vadi Manz

Yeniköy

• Photo of Ali Bulut
    Ali Bulut Jan 16, 2021

Devamlı yağmurda dere tepe çıktık
    Sık dikenli orman içlerinden dere içi zirvelerden yorucu ama keyifli bir rotaydı. Erol beye çok teşekkürler. Bizlere güzel bir rota hazırlamış🙏

• Photo of erolgeygel
    erolgeygel Jan 16, 2021

Teşekkürler Ali Bey

• Photo of Onur A.
    Onur A. Oct 1, 2023

Merhabalar , 01.10.2023 tarihinde bu rotayı yaptım. Rotayı akıllı saate aktararak yolu takip ettim. İlk etapta gidiş istikametinde gps rotayı tel çevrili bir yolun içerisinden veriyor bu yüzden rotayı tersten yaptım . Dönüşte telin etrafından ufak bir yol olduğunu gördüm muhtemelen doğru rota ordan ilerliyordu. Rotanın yarısında yolu ormanın içine veriyor ilk 100 metre sorunsuz fakat sonrasında yola çok fazla ağaç eğilmiş ve aşırı otlu. Paralel bir şekilde ormandan ilerlemeye çalışsamda gidemedim . Muhtemelen gps tam rotayı vermiyor veya ben yönü bulamamış olabilirim :) . Yolun yarısından fazlasında etrafta çöpler var… Solo olmasam ve hava şartları iyi olsaydı bir miktar toplayacaktım ama yol boyunca hep sağanak yağmur vardı. Siz kalabalık giderseniz lütfen yanınızda gerekli ekipmanları alıp el birliği yapın . Her şeye rağmen keyifliydi. Teşekkürler.