Photo ofŞile - Alacalı (Terk edilmiş askeri üs) / Sile - Alacali (Abandoned Military Base) Photo ofŞile - Alacalı (Terk edilmiş askeri üs) / Sile - Alacali (Abandoned Military Base) Photo ofŞile - Alacalı (Terk edilmiş askeri üs) / Sile - Alacali (Abandoned Military Base)

June 21, 2019
June 2019

near Şile, İstanbul (Türkiye)

Avrasya Yolu için bir keşif yürüyüşü / An exploratory hike for the Via Eurasia.

Bir Hiking İstanbul Rotası / A route by Hiking Istanbul

İçilebilir su kaynağı / Potable water supply

Buradan sağa dönün. / Turn right here.

Acil ihtiyaç halinde ferahlatıcı su kaynağı olarak kullanılabilir. / It can be used as a refreshing water supply in case of urgent need.

PictographLake Altitude 71 ft

PictographProvisioning Altitude 95 ft

PictographTree Altitude 55 ft

PictographCave Altitude 87 ft
Photo ofSofular Xenophon (Xenefon) Mağarası / Sofular Xenophon Cave Photo ofSofular Xenophon (Xenefon) Mağarası / Sofular Xenophon Cave Photo ofSofular Xenophon (Xenefon) Mağarası / Sofular Xenophon Cave

Sofular Xenophon (Xenefon) Mağarası / Sofular Xenophon Cave

Roma Dönemi'nden beri bilinen ayrıca daha önceleri "Xenophon Mağarası" adıyla ve Şilelilerin eskiden beri bildikleri bir mağaradır. T.A. Ertek 1989'da mağara ve çevresinde çalışmış, ölçümler yaparak ilk defa mağaranın planını çizmiştir. N. Kasar 1987'deki çalışmasında Sofular Köyü'nde Xenophon Mağarası'nın kilise olarak kullanıldığından bahsetmiştir. B. Erdem 1995'de, Sofular Mağarası'nın putperest mihrabı ve salondaki basamak gibi şekillere dayanarak, mağaranın arkeolojik değerine ve din turizmi yönünden ilginçliğine dikkati çekmiştir. Mağaranın içinde çok sayıda yarasa bulunmaktadır. Mağaranın ağzında elle işlenmiş bir taş duvar; buranın bir putperest mihrabı olarak kullanıldığını düşündürmektedir. Mağara içerisinde memeli; eklembacaklı ve solucansılara (özellikle küçük kahverengi yarasa; koyu kahverengi örümcek; kırkayak; ayrıca solucan ve guanoların içinde kurtçuklara) rastlanmıştır. Özellikle kireçtaşı çatlaklarından sızan sular vasıtasıyla; mağaranın iç kesimindeki salon çevresinde karanlık; nemli ortama kendini uydurmuş birçok yarasa kolonisi bulunmaktadır. (http://www.tayproject.org/Magara.fm$Retrieve?MagaraNo=12123&html=cave_detail_t.html&layout=web) . . . The cave known by the people inhabiting in Sile was recorded even before the Roman Period with the name of "Xenophon Cave". It was firstly mapped by Ertek, T.A. in 1989 and the environs of the cave was surveyed. In 1987, Kasar, N. also stated the cave to be utilized as church by Sofular Villagers. Similarly Erdem, B. in 1995, noticed the archaeological and religious value of Sofular Cave with respect to the mihrap of pagan and the steps in hall. There are a lots of bats living in cave. An artificial wall at the mouth of the cave was assumed as mihrap of pagan. In the cave mammal, arachnoid and vermiform were encountered (especially small brown bat, dark brown spider, millipede, worm in guano). There are many colonies of bat adopted to the humid and dark condition around the hall in inner cave; particularly developed by the water leaking from the faults in limestones. (http://www.tayproject.org/Magara.fm$Retrieve?MagaraNo=12123&html=cave_detail_e.html&layout=web)

PictographBridge Altitude 67 ft

Buradan sola dönün. / Turn left here.

Soldan devam edin. / Take the left and continue.

Soldan devam edin (Biraz ileride dikenli tel üzerinden atlamak istemiyorsanız, soldan değil, sağdan devam ederek B noktasına ulaşabilirsiniz). / Take the left and continue. (If you do not want to jump over a barbed wire, you can reach point B by continuing from the right, not from the left).

Sağdan devam edin. / Take the right and continue.

PictographRiver Altitude 87 ft

İçilebilir su kaynağı / Potable water supply

Buradan sağa dönün. / Turn right here.

Buradan sağa dönün ve çitteki delikten geçin. / Turn right here and go through the hole in the fence.