Sierra de Yerga, des de Grávalos

May 5, 2023
April 2023

near Grávalos, La Rioja (España)

Excursió feta el dia 20/04/2023
La Sierra de Yerga és una curiosa i salvatge serralada que té una carena amb molta roca , però el cim és més aviat planer amb molts molins i una gran antena de telecomunicacions.
Per anar el punt d'inici hem d'anar a Grávalos, després de passar el poble, venint de Baños de Fitero per la LR123, trobem un trencant, a mà dreta, que ens indica el camí a la Fuente del Piojo, son uns dos quilòmetres de bona pista, apta per qualsevol tipus de cotxe. El lloc on aparcament. és el costat de la pista on hi ha lloc per tres o quatre cotxes. Comencem a caminar seguint pista, direcció Nord, fins arribar a l'àrea recreativa de la Fuente del Piojo, hi ha poca cosa, però la font raja, a partir de la Font hem de tirar amunt sense camí definit, puja de valent, s'endevina algun corriol, però només això. Arribem a la carena, les vistes són espectaculars, també veiem una gran quantitat de voltors . Hem d'anar seguint la carena, pujant els cims que ens fan més gràcia, sempre sense camí definit. Al wp5 ja baixem cap els molins, on ja hi tenim pista.
Cim de la Sierra de Yerga, hi ha Vèrtex geodèsic i una gran antena de telecomunicacions, no té gaire encant.
S'ha acabat l'aventura, ara ja tot pista fins el cotxe, per baixar hem de seguir una pista en forta baixada, arribem al wp10 on hi ha un Pou de Neu, i una mica més enllà tenim les runes del Monasterio de Vega, al mateix lloc hi ha una gran àrea recreativa amb una bona Font. Continuem per pista, i arribem a la Fuente del Piojo on connectem amb el camí d'anada, que seguirem fins el wp16, aquí agafem la pista de la dreta per anar a visitar la Nevera de Grávalos, està molt ben conservada, val la pena anar-la a veure. Per no tornar pel mateix camí, hem donat una mica de volta.