Šidski novogodišnji maraton 2016

January 15, 2016
January 2016

near Šid, Vojvodina (Serbia)

14.1.2016.
Vojvođanska treking liga 1. kolo
Šidski novogodišnji maraton
organizator PSD Železničar Novi Sad podružnica Šid
broj učesnika 92

Po treći po zaredom 14. januara na programu je 1. kolo Vojvođanske treking lige, Šidski novogodišnji maraton. Ni ove, kao ni u prethodne dve godine, snega nije bilo, čak šta više temperatura je bila u plusu pa je na stazi blata bilo u izobilju. No, vremenske prilike i neprilike su nešto na šta se ne može uticati, za njih se samo treba adekvatno pripremiti.

Sa desetak minuta kašnjenja krenulo se na staze Šidskog maratona. I ove godine na programu su bile tri staze, kratka od 16,5 km, srednja od 24 km i duga od 32 km. Moj izbor je i ove godine bila duga staza. Nekako sam naivno poverovao da ću je savladati u približno istom vremenu kao i prošle godine. Potcenivši količinu blata na stazi na osnovu nekih svojih razmišljanja odlučujem da krenem bez štapova što će se pokazati kao veika greška.

Do KT 1 Lipovača pratim sporiji deo grupe iz "Spartaka", nakon KT 2 manastira Privina glava zaostajem malo i nastavljam sam, povremeno se od KT 3 Sot do KT 4 Sotsko jezero družeći sa trekingašima iz Mađarske. Već tu sam shvatio da sam pogrešio što sam krenuo bez štapova jer je blata zaista bilo mnogo i sa štapovima bi mi bilo mnogo lakše da se krećem. Na KT 4 Sotsko jezero sam odmorio desetak minuta i nastavio nešto sporije ka Molovinu. Imao sam utisak da sam poslednji od onih koji su krenuli na dugu stazu. Gledajući satnicu zatvaranja kontrolnih tačaka video sam da sam "dobar" celih 60 minuta pa se nisam mnogo uzrujavao. Mogao sam da dozvolim sebi i da uživam u lepoj stazi i da se sam sa sobom raspravim neke nedoumice.

U Molovinu ponovo kraći predah i razgovor sa kontrolorom i ekipom oko njega pa krećem dalje ka manastiru Sveta Petka znajući da će na ovoj deonici biti još mnogo blata i klizanja. Početak je kroz lepu šumu, tišina i mir koji vladaju na ovom delu staze su prava relaksacija. Po izlasku iz šume sledi deo kog sam se i pribojavao, blato, blato, blato...Nakon 3 km po blatnjavoj stazi u daljini sam ugledao tri učesnice maratona. Ubrzo sam ih sustigao, bile su to tri članice Spartaka sa kojima nastavljam dalje. Prateći markacije idemo ka manastiru koji se ubrzo nazire u dolini ispod asfaltnog puta.

O čemu li smo pričali ne mogu da se setim ali....manastir uskoro više nismo videli, markacije jesu i dalje bila na stazi ali sve ostalo je za mene bilo potpuno nepoznato. Tek kada smo se približili asfaltnom putu i seoskom groblju sam shvatio da smo mi u stvari na raskršću male i velike staze nastavili malom stazom u kontra smeru ka selu Berkasovo. Nema veze, ovuda svakako još nisam prolazio. Javljam se organizatoru da sam promašio stazu i da kontrolori ne moraju da me čekaju kod manastira.

Tabanajući trotoarom kroz Berkasovo a ubrzo i kroz Šid stižemo do Sportskog centra i cilja ovogodišnjeg Novogodišnjeg maratona koji je po meni sasvim opravdao očekivanja učesnika.

Na cilju me čeka još jedno iznenađenje, Dele mi ispred organizacionog odbora maratona uručuje poklon sliku Save Šumanovića "Šid 1940". Veliko hvala Deletu i ekipi i nadam se da će maraton još dugo trajati.

Fotografije https://picasaweb.google.com/108177741218571190326/14012016SidskiNovogodisnjiMaraton#

Berkasovo

Road

Cilj

Sid (Sid)

Greskom napustam markacije velike staze i nastavljam malom stazom

KT 1 Lipovaca

KT 4 Sotsko jezero

KT 5 Molovin

160 m height

Ponovo se ukljucujem u pravu stazu