‌شیر کوه

October 4, 2019
October 2019

near Maḩalleh-ye Marzā, Yazd (Iran)

‌صعود به قه شیرکوه
گزارش صعود به قله شیرکوه استان یزد
مشخصات کلی برنامه:
_نام منطقه:شهرستان تفت
_موقعیت جغرافیایی:40کیلومتری استان یزد
_ارتفاع قله:4075متر
_پوشش گیاهی:از800گونه گیاهی، 610گونه ان در این منطقه موجود است که 530گونه ان خودرو است.
_گونه جانوری:جیبر، اهو، گربه پالاس، یوز، کل و میش و انواع پرندگان
_ارتفاع مبدا شروع برنامه(پارک خودرو) :استخر شیخ علیشاه"2567متر"
_مختصات قله: 31/605653N 54/067847E
_تاریخ اجرا:98/6/12
_نوع برنامه:انفرادی-سرعتی

شرح برنامه:

جمعه صبح ساعت 6:10دقیقه صبح با ماشین شخص از یزد حرکت کرده و بعد از طی مسیر 40 کیلومتری در ساعت 7 به استخر شیخ علیشاه (پارک خودرو) رسیدم و بعد از انجام نرمش های مختصر در ساعت 7:10 دقیقه شروع به حرکت کردم که با طی مسیری 40 دقیقه ای از مسیر پاکوب به تابستانخانه شیرکوه با ارتفاع 3111 متر رسیدم  و با استراحت کوتاه و بارگیری غذایی، سریع صعودم را از دره نجیب ادامه دادم و در ساعت 9:15دقیقه به پناهگاه در ارتفاع 3510 متری رسیدم. "لازم به ذکر است برای رسیدن به قله  راه های زیادی وجود دارد که معمول ترین راه ان مسیر دره نجیب است که از تابستانخانه جدا میشود." ((نکته مهم در  برداشتن اب که به همنوردان کمک میکند اینست که به فاصله تقریبا 1 ساعت از مبدا شروع یعنی در تابستاخانه و در پناهگاه اب اشامیدنی موجود است)) پس از بارگیری غذایی و صحبت با همنوردانی که شب قبل در پناهگاه بودند مسیر قله را پیش گرفتم و نهایت در ساعت 10:15دقیقه موفق به صعود قله شیرکوه به مدت 3 ساعت شدم و پس از انجام مراسم قله و تبریک به همنوردان وایساده در قله و بارگیری غذایی اقدام به فرود کردم." لازم به ذکر است در هنگام شروع صعود ابر های کومولوس تایپ1 در اسمان موجود بود که با رسیدن من به قله تبدیل به به نوع 2 و در حال تبدیل شدن به cb3بودند که با رسیدن به پناهگاه  به cb9تبدیل شده بودند و تگرگ و رعد و برق شروع شده بود." نهایت در ساعت 14:30در خانه  برنامه را به پایان رساندم.