شاهوار

August 7, 2022
August 2022

near Tāsh-e ‘Olyā, Semnan (Iran)

شنبه ۱۵ مرداد پس از صعود به گاوکشان و استراحت در پای کوه از روستای شاه کوه سفلی ساعت ۸:۰۰ به طرف روستای تاش راهی شدیم در مسیر شاه کوه سفلی تا تاش هیچ مغازه ای وجود نداشت که آب یا نان بخریم ،روستای تاش یک سوپرمارکت کوچک داشت که بسته بود  در روستا دو مسجد وجود داشت فاطمیه و یک مسجد بزرگ که راه پای کوه از کنار مسجد بزرگ می‌رود در پای کوه کنار رودخانه کمپ کردیم صبح روز یکشنبه ۱۶ مرداد صبح کمی باران بارید و منتظر شدیم تا هوا متعادل شود تا به راه بیافتیم ساعت ۸:۳۰ شروع به پیمایش کردیم مسیر شیب ملایم و خوبی داشت فقط قسمت کمی از مسیر سنگلاخ بودو بعد آن باز شیب ملایم داشتیم ساعت ۱۲:۳۰ به قله رسیدیم و پس کمی استراحت و خوردن آب و تنقلات شروع به فرود کردیم ،از آنجایی که ناخن انگشت پای من در صعود به قله سبلان کنده شده بود و روز قبل در برنامه صعودبه گاوکشان هم اذیت میکرد امروز هم با وجود اینکه پانسمان کرده بودم ولی هنگام فرود باعث شد کندر از بقیه برسم تقریبا بیست دقیقه از بقیه دوستان دیرتر رسیدم ،در مسیر هم کمی باران گرفت منتها زود قطع شد و بعد از چهار ساعت به محل کمپ رسیده و وسایل را جمع کردیم