شاهانکوه

1912
June 4, 2020
June 2020

near Sardāb-e Bālā, Isfahan (Iran)

صعود به قله شاهانکوه اصفهان به اتفاع ۴۰۳۸ متر
صعود به صورت یه روزه قله شاهانکوه پنجشنبه تاریخ ۱۵ خرداد ۹۹
افراد شرکت کننده
۱- عقیل منصوری (سرپرست گروه)
۲- احمد انواری
۸-محمد زایری
۹-سکینه زایری
۱۰-سلیمه زایری
۱۱- احسان حسینی(لیدر محلی)
به خاطر طولانی بودن از محل صعود سشنبه عصر از لامرد حرکت کردیم
شب رو در اباده گذروندیم و صبح حرکت خود رو به سمت فریدون شهر شروع کردیم
بعد از ظهر به فریدون شهر رسیدیم مایحتاج مورد نیاز خودمون رو برا شب و فردا خریداری کردیم و به سمت روستای سرداب بالا حرکت کردیم.
برای راحتتر کردن کار صعود خود بعد از پرسش ادرس دقیق دره عرب از مردم روستا( دره عرب یه راه خاکی باریک سمت راست نرسیده به سرداب بالاست) به محل شب مانی در کنار عشایر رفته و چادر خودمون رو به پا کردیم
«عشایری بامرام و مهمان نواز که خیلی مورد لطفشون قرار گرفتیم»
شب کوله صعود خود رو اماده کرده که صبح برا حرکت دچار مشکل و تاخیر نشیم
به دلیل برفی که در دره مورد نظر برا صعود بود و صحبت های همنوردان که موقع رسیدن ما در حال فرود بودند و واقعا اذیت شده بودند ما مسیر خودمون رو تغییر دادیم( مسیر معمول نیاز به کرامپون و کلنگ داشت و بدون وسایل ،صعود با ریسک مواجه میشد)
در جمع عشایر جوانی بود که مسیر متفاوتی رو بهمون نشون داد که از برف و یخچال موجود در مسیر در امان باشیم
بعد از گذشت مدتی با مشورت همدیگه تصمیم بر این شد که جوان عشایری که احسان نام داشت رو به عنوان لیدر محلی باخودمون همراه کنیم که گروه با خیال راحت صعودشون رو انجام بدن
صبح ساعت ۴:۳۰ دقیقه از خواب بیدار شده و
به لیدری آقا احسان و سرپرستی آقای منصوری صبح ساعت ۵:۳۰ حرکت خودمون رو شروع کردیم
در مسیر گیاهان دارویی زیادی بود که آقا احسان در مورد اونها توضیحاتی به ما میگفت
پس از چند بار استراحت کوتاه به خط الراس رسیدیم، اونجا صبحانه درست کرده و خوردیم استراحت کافی کرده و دوباره ادامه حرکت در خط الراس که دست به سنگ زیادی داشت و باد تندی میوزید
اون بالا قله ها ی زیبا و پر از برفی در اطراف بود که لذت صعود به مراتب بیشتر میکرد
بعد تمام شدن مسیر دست به سنگ به یه یخچال بزرگ رسیدیم و بعد از گذر از یخچال به یه شیب تند که قله اون بالا قرار داشت رسیدیم
و پس از تقریبا ۵:۳۰ ساعت به قله رسیدیم
نزدیک به یک ساعت و نیم روی قله بودیم عکس گرفته ، استراحت کرده و به خوردن چای و تنقلات گذراندیم
و شروع به فرود کردیم
و از همون مسیر که رفته بودیم پیمایش کرده و حدود ساعت ۱۷ به لطف حق همه گروه صعود خود رو با موفقیت به پایان رساندیم