شاهان کوه

July 9, 2022
July 2022

near Sardāb-e Bālā, Isfahan (Iran)

شاهان کوه

۱۴۰۱/۴/۱۷
ارتفاع قله : ۴۰۴۰متر
ارتفاع پای کار: ۲۷۵۰
ارتفاع تا قله: تقریبا ۱۳۰۰متر
⬅️⬅️صعود یک روزه به قله شاهان کوه بام استان اصفهان در شهرستان فریدون شهر در غرب اصفهان درمرز استان لرستان چهارمحال بختیاری واصفهان واقع شده است.
متداول ترین مسیر جهت صعود به قله مسیری است که از روستای سرداب بالا و از جبهه شرقی انجام می شود.
هیچ تابلویی راهنمایی در مسیر وجود ندارد بعداز
روستای سرداب بالا جاده آسفالت را ادامه می دهیم تا محل کارگاه سدسازی درست در راستای تاج سد روبطرف غرب جاده خاکی را ادامه می دهیم تا یک ساختمان وسنگ چین اطراف آن، یک درخت بزرگ هم کنارش دیده می شود که محل تردد عشایر منطقه است اینجا محل پارک خودرو ها است معمولا روزهای تعطیل شلوغ هست
محل کمپ عشایر آنتن دهی موبایل وجود ندارد.البته طول مسیر نقاطی هم چینن هست از این محل قله پیداست
درمسیرآب وجود ندارد محل کمپ عشایر جهت شب مانی جای مناسبی است ، کما اینکه ما که رسیدیم کلی چادربرپا شده بود.
کل مسیر صعود تا قله فاقد آب می باشد و باید آبی درحدود سه لیتر بهمراه داشته باشید.
مسیر دارای پاکوب مناسبی می باشد که اگر در انتخاب آن دقت شود مشکل خاصی وجود نخواهد داشت. بالای ساختمان عشایر ابتدای مسیر پاکوب مشخص هست، ادامه می دهیم سپس وارددره می شویم درمسیر چاه غار طبیعی وجود دارد ، مسیر را ادامه می دهیم تا نقطه ای که دیگر عوارض طبیعی از کف دره امکان حرکت نمی دهد دست راست بالا می کشیم اینجا باید دقت کنیم که مسیر چول دار یا سنگ چین را ادامه بدهیم که نزدیک ترین مسیر به قله هست دویست متری مانده به قله کمی دست بسنگ داردوسرانجام قله
در این روز حدود ۵۰یا ۶۰ نفری از کوهنوردان سراسر کشور از جمله تعدادزیادی از گچساران وگلپایگان وخوانساروسیرجان در قله برخورد کردیم
روی قله نیز هوا عالی و آفتابی بدون باد و به دلیل وسعت زیاد زمان نسبتا زیادی را صرف نهارو استراحت و عکاسی نمودیم
کل زمان موردنیاز صعود بین 4 تا 5 ساعت و زمان موردنیاز برای برگشت حدود 3 تا 4 ساعت می باشد
برای فرود از قله مسیر را از خط الراس بسمت شمالغرب ادامه میدهیم واز دره فرود می آییم بخشی از مسیر بطرف چپ وسپس قرار گرفتن در مسیری که صعود کرده بودیم قرار می گیریم وساعت ۱۶/۳۰ پایان برنامه