شاه علمدار از مجل

May 12, 2024
April 2024

near Vīlā, Māzandarān (Iran)

پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷ صبح(تیم ۳۰ نفر) از سر در دانشگاه حرکت کردیم با توجه به ترافیک آن زمان تخمین ما این بود ساعت ۱۰:۳۰ به کلاردشت برسیم و ۱۱:۳۰ صعود را آغاز کنیم که به دلیل خرابی ماشین در جاده ۳ ساعتی از زمانبندی عقب افتادیم که در نهایت حدود ساعت ۱۴:۳۰ از روستای مجل در کلاردشت صعود خود را آغاز کردیم(در پای صعود آب آشامیدنی چشمه وجود دارد) و پس از دو پیمایش ساعت ۱۶:۱۵ به محل شبمانی (گاوسرای دشت زمین) رسیدیم که این دشت محل شبمانی برای تیم های متعدد نیز جا وجود دارد و در واقع سه راهی است که با صعود از سمت مجل در سمت راست می‌توان به قلل شاه علمدار، کلکت و تورِک صعود کرد و از سمت چپ می‌توان به سمت دشت عثمان سرا و اسب سره پیمایش داشت که در زمان حضور ما در گاوسرا آبی وجود نداشت(آب چشمه خشک شده یا اینکه آن را به دیگری از طریق لوله منتقل کرده بودند) در نهایت ساعت ۱۰:۰۰ خاموشی اعلام کردیم و جمعه صبح ساعت ۰۶:۱۲ عقب دار تیم حرکت کردیم تا به قله شاه علمدار از یال سمت راست گاوسرا صعود کنیم. در میانه نورد دوم محلی برای شبمانی تیمی حدود ۲۰ نفر وجود داشت که در کنار آن لوله آبی که از چشمه است و قابل شرب است وجود داشت. ساعت ۰۹:۳۴ به قله رسیدیم که قلل زیبایی از جمله علم کوه از بالای این قله قابل مشاهده است. ساعت ۱۰:۲۰ تیم به سمت پایین حرکت کرد و از همان مسیر رفت به سمت پایین برگشتیم و با وجود استراحت های خوب ساعت ۱۲:۳۹ دقیقه به محل شبمانی رسیدیم و پس از حرکت ساعت ۱۳:۳۰ از محل شبمانی ساعت ۱۴:۴۰ به پای صعود رسیدیم و ساعت ۱۵:۴۰ به سمت تهران حرکت کردیم و به خاطر ترافیک ساعت ۲۱:۳۰ به سر در دانشگاه شریف رسیدیم.