Sheltertur til Mandemarke haver, Hjelm bugt, Møn

Photo ofSheltertur til Mandemarke haver, Hjelm bugt, Møn Photo ofSheltertur til Mandemarke haver, Hjelm bugt, Møn Photo ofSheltertur til Mandemarke haver, Hjelm bugt, Møn

-27 ft
August 14, 2021
July 2021

near Klintholm Havn, Zealand (Denmark)

Sheltertur til Mandemarke haver, Hjelm bugt, Møn

Jeg har været afsted et par dage til Mandemarke haver.
Det er et dejligt, naturskønt sted ved stranden under Skov- og Naturstyrelsen.
Primitiv overnatning: 2 shelters, 2 bålpladser, multtoilet og mulighed for at slå telt op hist og her - og intet andet!
Vejret var dejligt, og badevandet var skønt.
Stedet var meget besøgt, dejligt at der også var mange unge og børnefamilier.
Der var god stemning, alle opførte sig pænt, ryddede fint op efter sig og tog affaldet med, ingen høj musik.
Havde man overskud af noget, satte man det til fælles brug.
Folk kom på cykel, vandrende, i kajak og enkelte i bil.
Selv vandrede jeg fra Klintholm havn.
Når man sover i et offentligt shelter, ved man ikke, hvem man evt. skal sove sammen med.
Første nat sov jeg sammen med et jævnaldrende fransk ægtepar, der imponerende var cyklet fra Grenoble.
Anden nat sov jeg sammen med nogle unge, smukke, danske kvinder på vandretur.
Da jeg skulle vandre tilbage langs stranden sidste morgen, var der tæt tåge.
Det var en klam, men også smuk morgenvandring.