Photo ofسفر انفرادی از قزوین به اشکورات(الموت، رازمیان، هیر، ویار ، سپارده، یازن و تمل و ...)تیرماه 1402 Photo ofسفر انفرادی از قزوین به اشکورات(الموت، رازمیان، هیر، ویار ، سپارده، یازن و تمل و ...)تیرماه 1402 Photo ofسفر انفرادی از قزوین به اشکورات(الموت، رازمیان، هیر، ویار ، سپارده، یازن و تمل و ...)تیرماه 1402

February 6, 2024

near Maḩalleh-ye Fāz Do Jānbāzān, Ardabīl (Iran)

یکی از بهترین مسیرهایی که سعی میکنم هر سال برم مسیر زیبا ولی بدجاده ی قزوین به اشکوراته که با وجود زیبایی بینظیر و دیدن کوه و قله و آبشار و ابر و جنگل ولی جاده ی خیلی بدی داره و هربار که میرم دلم به حال ماشینم میسوزه. بهرحال امسال هم تصمیم گرفتم برم و باجود اینکه یه مقدار دیر شد و افتاد به تابستان ولی باز هم زیبایی خودش رو داشت. از دانشگاه آزاد قزوین از جاده خارج شدم و بعد از حدود 40 کیلومتر به رازمیان در الموت غربی رسیدم از اونجا حدود 12 کیلومتر تا هیر و حدود 6 کیلومتر هم تا ویار رفتم. از اینجاست که جاده ی داغون و سنگلاخی شروع میشه و بعد از اوج گرفتن تا ارتفاع حدود 3000 متر به سمت دره اشکورات سرازیر میشه. دره ای زیبا و باور نکردنی با مناظر فوق العاده جذاب. اولین روستا سپارده هست که در منتهی الیه اشکورات واقع شده. از اونجا به یازن و تمل رفتم و از تمل هم به سمت رودسر و کلاچای و چالوس و تهران رفتم. بسیار برنامه زیبایی بود