← Part of Kocaeli Yarımadası

Seyrek'ten Bağırganlı'ya ( 2022 09 )

Photo ofSeyrek'ten Bağırganlı'ya ( 2022 09 ) Photo ofSeyrek'ten Bağırganlı'ya ( 2022 09 ) Photo ofSeyrek'ten Bağırganlı'ya ( 2022 09 )

September 26, 2022
September 2022

near Seyrek, Kocaeli (Türkiye)

Seyrek’e ulaştığımızda deli dalgalı değil çarşaf gibi dümdüz bir Karadeniz ve sıcak bir hava karşılıyor bizi. Gün daha uzun, bu harika denizle yürüyüşün sonunda Bağırganlı sahilinde buluşacağımıza dair hayaller kuracak ama tutturamayacağız…

Karadenizin kucakladığı Seyrek Kalesi’ne yakın bir bakış atıp sokak aralarından bizi Bağırganlı’ya ulaştıracak patikadan giriş yapıyoruz parkura. İçlerinde kestane ağaçlarının olduğu orman bu bölümde fazlasıyla güneşten koruyor bizi. Denizle tekrar, maviliklere sokulu yüksek ve sarp bir tepeyi kendine mesken edinmiş, küçük kara meyveleri iyice olgunlaşmış inatçı bir incir ağacının gölgesinde buluşuyoruz.

Kah karadenize paralel yamaçları saran otlar, çalılar kah sahildeki kumları, kayaları yıkayan dalgalar arasında uzanan patika, bu patika üzerinden dantel gibi kıyılara, yalçın kayalıklara, her boşluğu dolduran masmavi denize doğru yukarıdan aşağıya attığımız o uzun, doyulmayan bakış, beklenmedik bir şekilde karşımıza çıkan Sezar Mantarları, adımlarımızdan ürküp bir anda önümüz sıra havalanan bıldırcınlar, tepemizde dönüp duran martılar

sonradan neredeyse yağacak kadar değişen hava, dalgalanan ve köpüren deniz, sularında serinleyemesek de sahilinde demli birer bardak çayla yorgunluğumuzu attığımız Bağırganlı, dönüş yolunda Kandıra merkezde tezgahında palamut bırakmadığımız balıkçı ve Kocaeli’nin bu belki de en güzel rotasını beraber yürüdüğümüz dostlar, harika insanlar bizde kalan en derin izler, her birine yürek dolusu teşekkürler, sevgiler…