Photo ofSetcases - Camí de Carboners - Coll de La Balmeta - Refugi Jaume Ferrer - Torrent de Vall-Llobre Photo ofSetcases - Camí de Carboners - Coll de La Balmeta - Refugi Jaume Ferrer - Torrent de Vall-Llobre Photo ofSetcases - Camí de Carboners - Coll de La Balmeta - Refugi Jaume Ferrer - Torrent de Vall-Llobre

April 3, 2023
March 2023

near Setcases, Catalunya (España)

Ruta circular per la comarca del Ripollès.

Interesant i fàcil ruta que passa per rius, torrents, prats, frondosos boscos de Pi Negre i des del coll de La Balmeta tenim molt bones vistes, a més, ens dona a conèixer dos bonics camins antics, el de Carboners i el de Contrabandistes.

La ruta va en sentit horari i surt de l´aparcament del poble de Setcases.

Sortim de l´aparcament a l´entrada de Setcases i seguim la carretera que puja a l´estació de Vallter, passats uns 1.500m agafem a la dreta el camí de Carboners senyalitzat i marcat, passem per la Balma de Les Donzelles i la Mare de Deu de Carboners, continuem per aquest bonic camí seguint el riu de Carboners, passem el Salt del Cossi d´en Batlló i desprès de passar la Copa de Cava deixem el riu a la nostra esquerra i comencem a pujar decididament pel mig de la pineda en direcció Llevant fins trobar la Pista que puja de Setcases a Espinavell, la seguim uns metres a l´esquerra fins enllaçar a la dreta amb un camí que ens puja a la Collada de La Balmeta, passat el refugi forestal Jaume Ferrer de seguida comencem a baixar en direcció Nord-Est fins trobar el Torrent de Mascarell, aquí, el camí gira en direcció Sud i va a buscar el Clot de La Font de Fra Joan, ara, seguim sempre aquest Torrent, estones per la seva llera o altres pels seus marges, busquem el millor pas per baixar, ja que hi han trams on el camí no esta marcant i es troba una mica aperdurat, tot i això no es fa difícil seguir. Un xic més avall trobem el camí dels Contrabandistes, aquest ja ben marcat i definit, passada La Rodonella creuem el Torrent de Vall-Llobrega per una passera de ferro i en poca estona arribem de nou a Setcases on acabem la ruta.

Aquesta ruta no té cap dificultat rellevant, passa per un tram de pista asfaltada (1,5Km.) per pistes forestals, camins i corriols, marcats i senyalitzats, excepte la baixada pel Clot de la Font de Fra Joan on hi ha algún tram de camí no marcat.

Balma d'en Tófol

Riu de Carboner

Salt del Cossi d´en Barlló

Salt d´aigua

Setcases Aparcament - Sortida/Arribada.