servetiye-soguksu-menekse yaylası

April 17, 2016
April 2016

near Servetiyecami, Kocaeli (Türkiye)

Dere kenarında piknik yeri olarak kurulmus Kenan abinin yerinde aracımızı bıraktıgımız nokta baslangıc noktamız oldu. İlk 7 km lik kısım toprak yoldan yukselis seklinde gerceklesti. Bu bolumde dikkate deger tek kısım fotografta da goruldugu uzere selalenin oldugu kısım idi. Bu kısmın sonunda ulastıgımız yer soguk su oldu. Burası yukardan gelen suyun kenarına kurulmus cay bahcesi seklinde oldukca guzel bir yer. Asıl yuruyusun zevkli kısmı bu tesisin icinden menekse yaylasına cıkan oldukca dik ama guzel olan patika seklindeki kısım. Toprak yoldan sonra patikada agacların icinden hızlıca yukselmek oldukca guzel oldu. Bu bolum menekse yaylasına kadar yaklasık 5km bir mesafe. Menekse yaylasında otların uzerinde harika bir dinlenme zamanından sonra aynı yoldan donusu gerceklestirdik. Biz biraz yukleme olması acısından asagıdan basladık, ama soguk su tesisine kadar olan kısım tamamen toprak yoldan oldugu icin rotadan cıkarılıp soguk sudan baslanabilir. Rotada kaybolma riski hemen hemen yok, hava sıcaklıgına gore su ihiyacı degisebilir fakat biz nisan ayında kisi basi iki litre tukettik, suya erisimin oldugu bir rota oldugundan su temini problem olmayacaktır.