Serrat de les Esposes Prat d'Aguilo Disfruta Cavalls del Vent 4

Photo ofSerrat de les Esposes Prat d'Aguilo Disfruta Cavalls del Vent 4 Photo ofSerrat de les Esposes Prat d'Aguilo Disfruta Cavalls del Vent 4 Photo ofSerrat de les Esposes Prat d'Aguilo Disfruta Cavalls del Vent 4

September 1, 2016
September 2016

near Riu de Cerdanya, Catalunya (España)

4 Serrat de les Esposes – Cortals de l’Ingla _ Prat d’Aguiló

Quarta etapa de la nostra experiència Cavalls del Vent del 27 al 31 d’agost de 2016 amb 5 etapes i 4 pernoctes. Es un relat lúdic amb algunes referències geogràfiques ( si les voleu exhaustives, us recomano la explicació de Palau Robert).

Esmorzem a les 7:30 al refugi Serrat de les Esposes (no ho podíem fer abans), apat complet i també amb fuet. Ahir va ploure i el cel es ben net.

Es comença amb una bona pujada anant per camí vora la pista, seguim per sender seguint les marques taronges i entrem en un espès bosc, ja cara nord. No fa gens de calor, el termòmetre em marca 12º C. Si hagués plogut més trobaríem bolets. Passem per la font Freda, amb aigua molt bona.
Fem una petita marrada dins el bosc, aviat recuperada gràcies al track i aviat arribem al refugi Cortals de l’Ingla, on trobem uns companys que deixen la travessa per lesió (ho volien fer en 3 dies).

De Cortals de l’Ingla ja es veu cap a ponent la escarpada cara Nord del Cadí .Sortim cap amunt, direcció Sud per pujar fins el coll de Pendís. Ja tornem a ser a la carena, des aquest coll podríem baixar al refugi Sant Jordi. Aquest travessa fa una mena de 8 i els dos cercles es poden ajuntar en aquest coll ( es una idea per fer-la en dues parts)

Seguim vorejant la carena per la cara nord. Avui no tenim boira i la vista es esplèndida. Quan arribem al coll de la Moixa, tenim visió de les dues bandes. Cap al Sud ; Pedraforca, Giscareny i la seva Serra, amb Bagà al fons de la Vall. Cap al Nord el Pirineu de la Cerdanya i les puntes dels Pics Andorrans. Fem un mos i continuem.

Ens cal arribar fins el pas del Bou (sota els serrat dels Terrers que NO CAL PUJAR) i girem cap a la dreta per començar a baixar i anar vorejant sota la cara Nord del Cadí.
Quan som al Pla de les Creus ja veiem el refugi Prat d’Aguiló, però encara ens queda una bona estona.

El refugi Prat d’Aguiló ens acull amb una clara fresqueta. Està molt ben situat sota les parets del Cadí, destaca cap al SE el Comabona. Demà les pujarem pel pas dels Gosolans.

Els guardians del refugi son experts muntanyencs i el sopar es molt bó. Dutxa calenta gratis pels que fem el forfait Cavalls del Vent. Molt amables.