Serrat de l’Albarda i pujada a Sant Jeroni per un camí poc habitual

Photo ofSerrat de l’Albarda i pujada a Sant Jeroni per un camí poc habitual Photo ofSerrat de l’Albarda i pujada a Sant Jeroni per un camí poc habitual Photo ofSerrat de l’Albarda i pujada a Sant Jeroni per un camí poc habitual

October 15, 2023
October 2023

•   4.8 2 Reviews

near Collbató, Catalunya (España)

A l’any 2021 l’editorial PRAMES va publicar un llibre, escrit per en Damià Pèrez, que es diu “Montserrat, cims sense corda”. Hi ha gent que esl ha fet quasi tots i que tenen les seves rutes penjades a Wikiloc. Jo els vaig fent de mica en mica i quan veig que algún d’ells es massa exposat pel meu nivell o pel fet de que moltes vegades passejo tot sol per Montserrat i no vull agafar riscos massa alts, no probo de pujar-hi. Avui es tractava de intentar de fer el Serrat de l’Albarda al que mai m’hi havia acostat. Tambê volia anar a veure els estimballs que hi ha al costat est del Serrat de Sant Jeroni pels que puja la via ferrada de la Canal del Mejillón. Jo em mouria pels cims que hi ha a la esquerra ( en sentit de pujada) de la canal esmentada, entre els quals hi ha la Roca 324 a la que ja havia pujat una vegada però, a causa de la boira baixa que hi havia aquell dia, no vaig poguer gaudir de les vistes. Aquesta roca també figura al llibre esmentat al començament. Aquest itinerari pels estimballs et permet, anant pels llocs que semblen més lògics, ja que costa de seguir un camí clar, arribar a la part superior de les escales que pugen a Sant Jeroni. Es tracta doncs d’un itinerari alternatiu per pujar a Sant Jeroni que surt de darrera de l’Ermita de Sant Jeroni.

Haig de dir que aquesta volta no es especialment complicada. Els únics problemes que pot presentar son d’orientació ja que ni l’ascens al Serrat de l’Albarda ni l’accés a la Roca 324 son complicats. En canvi al no haver-hi camins fresats hi ha moments en que dubtes de si vas pel lloc correcte. En tot cas es tracta de trams curts en els que quasi sempre tens clar cap a on t’has de dirigir, pel que es tracta de cercar el millor pas

Per fer aquesta ruta vaig sortir de Vinyanova per pujar pel bonic Camí del Pont. Aquest camí enllaça amb el Camí Nou de Sant Jeroni al Coll de les Pinasses. S’ha d’anar en direcció a Sant Jeroni pel Camí Nou de Sant Jeroni. Un cop passat el Cigronet ja es veu el perfil est del Serrat de l’Albarda. El punt en que cal deixar el Camí Nou de Sant Jeroni per començar a pujar cap al Serrat es molt fàcil d’identificar: uns metres abans de conectar amb el Camí Vell de Sant Jeroni es travessa un petit pont. A l’esquerra del punt a on hi ha aquest pont que travessa el torrent de Santa María es veu un engorjat molt caracteristic amb un toll d’aigua quasi permanent. S’ha de seguir aquest tram del torrent uns quants metres, menys de 100 fins que ens haurem d’endinsar a la zona boscosa que queda a la nostre esquerra. Allà cal anar buscar els millor pas fins arribar a tocar la part baixa del Serrat de l’Albarda. Un cop allà ens tocarà grimpar amunt fins aconseguir el primer dels cims del Serrat. Fer la carena del Serrat no es gens difícil. Les vistes son magnífiques. Un cop arribats al punt en que no podem seguir caminant, desfem tot el camí fins que tornem a enganxar el Camí Nou de Sant Jeroni. Continuem per aquest camí en direcciô a l’Ermita de Sant Jeroni. Un cop allà deixem el camí que ens porta cap al cim de Sant Jeroni per continuar recte pel darrere de l’ermita. Continuem caminant en direcció a la gran canal que separa el Serrat de Sant Jeroni del terreny pel que estem caminant. Un cop arribats al punt en que a sota nostre només tenim un estimball de desenes de metres, pujarem sense cap dificultat a la Roca 324 per continuar després carenejant en direcció a les escales de Sant Jeroni. No hi ha camins clars però sempre es veu el millor itinerari per anar avançant. Finalment es conecta amb la part alta de les escales que van cap al cim de Sant Jeroni. No he acabat de pujar fins al cim sino que he donat mitja volta, baixant per les escales per anar a enllaçar amb el Camí dels Francesos pel que es baixa cap a Vinyanova

En el vídeo adjunt hi ha l’informació suficient per fer-se una idea sobre aquesta ruta i la seva dificultat

Photo ofEnllaç del Camí del Pont amb el Camí Nou de Sant Jeroni Photo ofEnllaç del Camí del Pont amb el Camí Nou de Sant Jeroni Photo ofEnllaç del Camí del Pont amb el Camí Nou de Sant Jeroni

Enllaç del Camí del Pont amb el Camí Nou de Sant Jeroni

Photo ofSerrat de l’Albarda des del Camí Nou de Sant Jeroni un cop passat el Cigronet Photo ofSerrat de l’Albarda des del Camí Nou de Sant Jeroni un cop passat el Cigronet

Serrat de l’Albarda des del Camí Nou de Sant Jeroni un cop passat el Cigronet

Pel Serrat de l’Albarda

Photo ofIntersecció amb les escales que pugen a Sant Jeroni Photo ofIntersecció amb les escales que pugen a Sant Jeroni Photo ofIntersecció amb les escales que pugen a Sant Jeroni

Intersecció amb les escales que pugen a Sant Jeroni

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Oct 23, 2023

¡Qué maravilla, SabateGalofre! Viendo las fotos y descripción de tu ruta por el Serrat de l'Albarda y la subida a Sant Jeroni por un camino poco común, estoy ansioso por unirme a tu próxima aventura. Tus fotos transmiten la belleza de la naturaleza y la emoción de la exploración. ¡Gracias por compartir tus experiencias! 😊🌿🏞️

sabategalofre Oct 23, 2023

Gracias Jorditoms

• Photo of sonajero25
    sonajero25 Dec 17, 2023

Gràcies per l'explicació. M'ha servit per descobrir el Serrat de l'Albarda, que té una carena assequible i molt atractiva sense ser exposada.
    No puntuo la ruta perque no he fet la part de Sant Jeroni,
    Moltes gràcies per compartir-ho.

sabategalofre Dec 17, 2023

Grácies pel comentari sonajero25

• Photo of Estevecg
    Estevecg Dec 23, 2023

Molt bona ruta i molt ben explicada. Gràcies per compartir

sabategalofre Dec 24, 2023

Gràcies a tú pel comentari

• Photo of salva007
    salva007 Feb 15, 2024

Ruta i com totes les del company sabategalofre forca entretinguda i sempre amb algun tram més aventurer.La pujada forca entretinguda, maca i un pel exigent, pero en cap pas complicat, el que pot ser mes complicat es la pujada al Serrat de l'Albarda, segons con estigui la roca. Ruta molt distreta i recomanable i amb un molt bon track. Gracies per guiarnos per Montserrat.

sabategalofre Feb 15, 2024

Gràcies pel comentari i valoració