Serralada Litoral : Ruta de l'esquirol i mirador d'en Baldiri

Photo ofSerralada Litoral : Ruta de l'esquirol i mirador d'en Baldiri Photo ofSerralada Litoral : Ruta de l'esquirol i mirador d'en Baldiri Photo ofSerralada Litoral : Ruta de l'esquirol i mirador d'en Baldiri

2 hours one minute
September 12, 2020
September 2020

•   4.3 1 review

near Premià de Dalt, Catalunya (España)

Passejada circular seguint les indicacions del sender local SL C 112 fins a l'ermita de Sant Mateu a l'anada i la cadira del Bisbe a la tornada agafant un desviament per anar a petar al mirador d'en Baldiri. L'itinerari pren el nom d'un dels animals més característics de les pinedes del Parc de la serralada Litoral: l'esquirol. Itinerari de la Xarxa d’itineraris de la Diputació de Barcelona.

Punt d'inici: Parc arqueològic de la Cadira del Bisbe (turó dels dos pins) prop del nucli urbà de Premià de Dalt.

Comencem a caminar en sentit antihorari des del Parc arqueològic seguint les fites blanques i verdes del SL C 112. Sender entre l'ombra dels pins pinyoners on si caminem en silenci potser podem veure algun esquirol a les branques. Salvem el principal desnivell a l’inici de la passejada i després caminem a peu pla fins veure la masia de Can Bernadó a la dreta del camí i a continuació la cruïlla amb el GR 92 que prenem a l'esquerra. Continuem fins arribar a una pista ampla que s'obre a la dreta per on continuem per fins trobar la Font de Sant Mateu. Després de fer la foto de rigor, seguim per un corriol enclotat entre els arbres a l'esquerra del camí principal a la mateixa cruïlla que hem pres per anar a la font. Poc temps després, arribem a la petita ermita de Sant Mateu del Bosc d'origen romànic que normalment està oberta. Adossada al cos de l'església trobem l'antiga casa dels ermitans on podem fer una beguda.
Des de l'ermita tenim una bona panoràmica de la masia de Can Riera dedicada en part a l'equitació i on podem veure cavalls ben a prop. El retorn a la Cadira del Bisbe seguint el SL C 112 ens dona ocasió d'observar de nou la roca que conforma la serra, el granit. Passem pel camp de la figuera, la plana del mal temps i ens desviem per una pista al mirador del Baldiri on podem veure la costa del Maresme, la ciutat de Barcelona, Montserrat i la Mola. Espectacular. Tornem pel mateix camí fins a la darrera cruïlla que girem a la dreta per resseguir el SL C 112. Baixem amb un cert font pendent entre roques de granit de diferents formes fins al Parc arqueològic on podem visitar les excavacions del poblat iber.

Inici ruta.

A la dreta.

PictographMonument Altitude 1,367 ft

Equerra pel GR 92.

Photo ofFont a la dreta, continua la ruta a l'esquerra. Photo ofFont a la dreta, continua la ruta a l'esquerra. Photo ofFont a la dreta, continua la ruta a l'esquerra.

Font a la dreta, continua la ruta a l'esquerra.

A la dreta.

Recte.

Ermita de Sant Mateu del Bosc.

Esquerra.

PictographTree Altitude 1,453 ft

Esquerra.

PictographTree Altitude 1,331 ft

Seguim recte.

Mirador d'en Baldiri.

A la dreta tornant del mirador.

Dreta.

Parc arqueològic de la cadira del Bisbe.

• josepsaguerroger Aug 30, 2022

Excursió entretinguda, ben indicada i amb bones vistes

• Photo of David_JL
    David_JL Aug 30, 2022

Es tracta d'un dels itineraris senyalitzats de la DIBA molt agradable i complet sobretot per fer-ho en familia. Bon estiu.