Serra Grossa: Alt de la Bicicleta des del Barranc del Paller (Bellús)

Photo ofSerra Grossa: Alt de la Bicicleta des del Barranc del Paller (Bellús) Photo ofSerra Grossa: Alt de la Bicicleta des del Barranc del Paller (Bellús) Photo ofSerra Grossa: Alt de la Bicicleta des del Barranc del Paller (Bellús)

April 28, 2024
April 2024

near Bellús, Valencia (España)

CAMÍ DE LA FONT - CANTERA DEL EMBASSAMENT DE BELLÚS - BARRANC DEL PALLER - COLL DE LA COVA DE CABOT - PENYA DEL PALLER - BARRANC DE LA PENYA LA MEL - PENYA LA MEL - ALT DE LA BICICLETA - TOSSAL DEL MIG - PLA DEL TRAMUSSAR - BARRANC DEL SALIDO - LA CASA ROJA

Ens desplacem fins el terme de Bellús, per a pujar a l'Alt de la Bicicleta des del Barranc del Paller i pujant al cim de la Penya del Paller.

Iniciem la ruta en el Camí de la Font, on ens desviem direcció al Barranc del Paller, passant prop de lo que era la antiga cantera on treien les pedres per fer l'embassament de Bellús.

Anem vorejant per dalt el Barranc del Paller, on les seues parets verticales han segut esculpides per l'aigua i el vent durant milers d'anys. Arribem al Coll de la Cova de Cabot, on es troba un depòsit d'aigua i la construcció en pedra en sec d'una conillera. Des d'ací trenquem a la dreta i anem pujant sense cap problema fins arribar al cim de la Penya del Paller. Tenim unes vistes molt boniques a les dos comarques, La Costera i la Vall d'Albaida. Enfront nostre podem vore l'Aventador i l'Estret de les Aigües per una part, i per l'altra la Serra de Vernissa i el Castell de Xàtiva.

Ara toca baixar fins el Barranc de la Penya de la Mel per un sender estret i amb un desnivell un poc acusat, però no difícil. Una vegada arribem a peu del barranc, creuem el port de la Serra Grossa per baix d'un xicotet túnel, i anem pujant progressivament fins arribar a un primer tossalet. Tenim unes boniques vistes a la Serra de Vernissa i al Castell de Xàtiva. Continuem pujant fins arribar primer al Cim de la Penya de la Mel, i poc després a l'Alt de la BIcicleta, o com vulgarment també és coneix, a la Bicicleta Rovellà.

Ara anem baixant pel Tossal del Mig i pel Pla del Tramussar direcció al Barranc de la Solsida per sender, on a vegades es troba un poc desfet a causa de l'aigua. Una vegada arribem baix al barranc anem vorejant-lo per bona pista, arribant a connectar a amb el camí de l'Olleria, que es troba asfaltat. Passem pel costat de la Pinadeta del Tio Paco i per la Casa Roja.

En un punt del camí ens desviem a l'esquerra per anar per dins del Barranc de la Solsida fins arribar de nou al Camí de la Font, on hem començat la ruta, donant-la per finalitzada.

Com anem per dins de dos barrancs, s'aconsella que en temporals de pluja i agua, no fer esta ruta.

Camí de la Font

PictographIntersection Altitude 722 ft

Barranc de la Penya de la Mel

PictographPanorama Altitude 739 ft

Photo ofVistes a la Serra de Vernissa i al Castell de Xàtiva Photo ofVistes a la Serra de Vernissa i al Castell de Xàtiva Photo ofVistes a la Serra de Vernissa i al Castell de Xàtiva

Vistes a la Serra de Vernissa i al Castell de Xàtiva

Barranc del Salido

• Photo of cisgea
    cisgea Apr 28, 2024

Hola Taitaners: ens hem creuat hui a la ruta, espere que l'hagueu gaudit tant com ho hem fet nosaltres.
    Té molt bona pinta la ruta. Salutacions

• Photo of Taitaners
    Taitaners Apr 29, 2024

Hola cisgea, un plaer haver-vos conegut en la serra. I si, hem gaudit de la ruta; la pujada pel Barranc d'El Paller ens ha deixat meravellats per les seues peculiars parets. Si es tornem a vore per la serra, brinadrem en herberet.

• Photo of cisgea
    cisgea Apr 29, 2024

Desitjant estic de tornar a trobar-nos