Serra Gallinera: Assagador i Cim de Covatelles - Puig del Frare

Photo ofSerra Gallinera: Assagador i Cim de Covatelles - Puig del Frare Photo ofSerra Gallinera: Assagador i Cim de Covatelles - Puig del Frare Photo ofSerra Gallinera: Assagador i Cim de Covatelles - Puig del Frare

2032
November 19, 2023
November 2023

near La Font d'en Carròs, Valencia (España)

FONT D'EN CARRÒS – PR-CV 347 – RACÓ DE LA REFOIA – CANAL ALT - LA MOLA – L'ESTEPAR - ASSAGADOR DE COVATELLES – CIM DE COVATELLES – EL PILÓ – COLL DE PEAPA – PLA DELS FRARES – PUIG DEL FRARE – COLL DEL XIULIT – SENDA DELS JUGADORS – COLL DELS JOGADORS – L'ARRULLADOR

Ruta per la Serra Gallinera partint des de la Font d'en Carròs, seguint el PR-CV 347 i passant per l'assagador i cim de Covatelles, i desviant-nos després a pujar al Pla dels Frares i Puig del Frare. Catalogaríem la ruta de fàcil, però la pujaeta des del Coll de Peapa fins el Pla dels Frares té prou desnivell i alguna pedra solta.

Iniciem la ruta des de la mateixa població i anem a buscar el camí que porta al cementeri municipal, on ja trobem les senyalitzacions del PR-CV 347. Anem seguint les senyals grogues i blanques fins arribar a una gran sèquia anomenada Canal Alt, on la creuem i continuem. Es trobem al Racó de la Refoia. Anem pujant suaument pel sender fins arribar al pal indicatiu per desviar-nos a vore La Mola.

La Mola es una pedra de molí que es pensa va ser tallada en una zona pròxima a la seua localització actual. Es creu que el lloc, per les característiques dels materials litològics, la pedra tenia bones qualitats i era propícia per a tallar les pedres que després serien utilitzades ens els molins hidràulics. Aquesta roca en concret, durant el transport, es va trencar i va ser abandonada en este punt. Continuem pel sender fins arribar a una bifurcació, on trenquem a l'esquerra i ens endinsem per l'Estepar on agarrem l'Assagador de Covatelles.

L'Assagador de Covatelles separa els termes de Oliva i de la Font d'en Carròs. Te vora 2,2km i este tros es el més transitat i que arriba fins el tallafocs on arribem mes tard. Anem caminant pel assagador fins arribar al Cim de Covatelles, on tenim unes panoràmiques a la Safor i a la Marina Alta molt boniques. Continuem pel assagador i anem trobant-nos amb uns mollons de pedra de grans dimensions. S'anomenen “pilons” i tenien la funció de delimitar les fites dels termes de la Font, Vilallonga, Oliva i Forna. Ara queden pocs i la seua delimitació la marca el tallafoc.

Arribem al tallafoc i trenquem cap l'esquerra i anem anant fins el Coll de Peapa, deixant de moment el PR-CV 347, on comença una primera pujada un poc forta, però sense cap complicació. Arribem a un xicotet coll i ve la segon pujada mes forta on el desnivell es nota prou. Anem pujant fins el Pla dels Frares, on trobem una pista forestal i anem cap l'esquerra al Puig del Frare. Les vistes son molt boniques i podem vore gran part de la costa de la Marina Alta.

Tornem a la pista i anem rectes fins arribar al Pla del Xiulit, on deixem la pista i anem per bona senda fins arribar de nou al Coll de Peapa i al tallafoc, on tornem a agarrar de nou el PR-CV 347 i seguint les marques del PR anem baixant pel Camí dels Jugadors al Coll dels Jugadors i a l'Arrullador fins arribar de nou al població.

Ruta molt bonica i plena d'ombria per dins de bosc.

Informació

Coll de Jugadors

Pal informatiu

Informació

• Photo of en otra cuenta
    en otra cuenta Nov 28, 2023

Bonita ruta entrenamiento para otras muchas.

• Photo of Taitaners
    Taitaners Nov 28, 2023

Gracias por tu valoración Merche.