Photo ofSerra Foradada: Penya Foradada des de La Carroja, tornant pel camí del Xap i la Ruta dels 8 Pobles. Photo ofSerra Foradada: Penya Foradada des de La Carroja, tornant pel camí del Xap i la Ruta dels 8 Pobles. Photo ofSerra Foradada: Penya Foradada des de La Carroja, tornant pel camí del Xap i la Ruta dels 8 Pobles.

September 25, 2023
September 2023

near La Carroja, Valencia (España)

LA CARROJA - ASSAGADOR DE LA CARROJA - CAMINS DE LA PENYA FORADADA - CORRAL DE L'URBÀ - PENYA FORADADA - COVETA DEL MORO - CORRALS DEL TIO CAMILO, DE PASQUAL, DE MENGUAL I DE PALMER - CAMÍ DEL XAP - MIRADOR DEL XAP - CAMÍ DEL MARQUÉS - CONVENT DE GALLINERA - BENITAIA - RUTA DELS 8 POBLES - LLAVADOR DE BENISSIVÀ - PR CV 167 - LLAVADOR DE LA CARROJA

Ruta que fem per la Serra Foradada, on partint des de la població de La Carroja, pugem per camins empedrats fins la Penya Foradada. De tornada anem pel camí de les Llomes del Xap, on visitem el seu mirador on tenim unes panoràmiques molt boniques. Baixem fins Benitaia i tornem a La Carroja aprofitant la Ruta dels 8 Pobles.

Iniciem la ruta des de la mateixa entrada al poble de La Carroja, on agarrem el seu antic assagador que anava a la Vall d'Alcalà, i que ens porta a un camí empedrat on trobem senyalitzacions que indiquen Camins de la Penya Foradada. Anem pujant pel camí empedrat, on passem per una bonica carrasca i a mà esquerra arribem a una bifurcació, on agarrem el camí que ve des de Alpatró.

Anem pujant fins arribar a un coll, on girem a la dreta, passant primer pel Corral de l'Urbà i després pel camí que ve des de Alcalà de la Jovada. Continuem per senda fins arribar a la Penya Foradada. Impressionants vistes a tota la Vall de Gallinera.

Tornem per on hem vingut, i anem a vore la Coveta del Moro, coveta amagada dins d'un corral. Peguem un moset i continuem per la senda prou definida, arribant primer al corral del tio Camilo, i a la altura del camí que ve pel Passet de Benisivà es deixem caure a la dreta per anar als corrals de Pasqual, de Mengual i de Palmer. Voliem anar pel cordal de la serra, però la senda es perd i el anar camp a través es impossible, aixina que decidim anar pels corral a buscar el camí de les Llomes del Xap.

Una vegada en el camí esfaltat continuem per ell fins arribar al Mirador del Xap, on tenim unes vistes impressionats a tot la vall. Tornem al camí i ens trobem amb una solsida que ha deixat inservible el camí per a vehicles, però que no ens impedís variar la ruta, ja que es pot pasar perfectament sense cap perill.

Una vegada salvada la solsida apleguem al camí del Marqués, que es troba a l'esquerra del camí, on anem per ell fins arribar primer al Convent de Gallinera i poc després a la població de Benitaia. Creuem el poble i agarrem la Ruta dels 8 pobles que ens porta per el Llavador de Benissivà a tocar un poquet de carretera i tornem de seguida a un camí, seguint la Ruta dels 8 Pobles, que en porta de nou altra vegada a la carretera.

Ací anem en precaució, ja que transitem per ella uns quants metres fins arribar a un altre desviament a la dreta on s'uneix el PR CV 167 amb la Ruta dels 8 Pobles i que ens porta finalment a La Carroja, donant per finalitzada la ruta.

PictographInformation point Altitude 1,219 ft

Inici

Assagador de La Carroja

Camins de la Penya Foradada

PictographTree Altitude 1,698 ft

Carrasca

Encreuament amb el camí d'Alpatro