SERRA ESPARREGUERA: DE L'ENTRADOR DEL MAS DE COLAU FINS A LA TORRE D'EN BESORA

Photo ofSERRA ESPARREGUERA: DE L'ENTRADOR DEL MAS DE COLAU FINS A LA TORRE D'EN BESORA Photo ofSERRA ESPARREGUERA: DE L'ENTRADOR DEL MAS DE COLAU FINS A LA TORRE D'EN BESORA Photo ofSERRA ESPARREGUERA: DE L'ENTRADOR DEL MAS DE COLAU FINS A LA TORRE D'EN BESORA

February 24, 2015
February 2015

near Casa-Lluna, Valencia (España)

Gràcies als nostres amics del grup de senderistes Anant Anant, especialment a José Maria i a Roman, vam poder travessar la Serra de l'Esparreguera. L'excursió és linial perquè resulta complicada fer-la circular. A partir del Coll Blanc la cosa ja va de debò i cal pujar fins els més de 1.000 metres de la serra. Passem pel vèrtex geodèsic, per uns sorprenents pou i bassa que sembla que es diuen Morró Blanc, creuem uns muntons de pedres que semblen ser les restes d'alguna antiga construcció de pedra seca, possiblement amb funcions defensives o de vigilància, malauradament no vam trobar un cocó (abeurador natural) que diuen que és molt interessant, al final de la baixada ens trobem amb una de les rouredes més grans que recordem, a la zona de l'ombria i, finalment, arribem a la Torre.

ACOPIO DE PEDRES (POSSIBLES RUÏNES)